Február 4-én hozták nyilvánosságra a 72. Párizs-Nizza útvonalát, amely több érdekességet is rejteget.

- Nincsen időfutam!

- 1968 óta a leghosszabb táv vár a versenyzőkre: 1447km

- A harmadik szakasz befutója Magny-Cours-ban, az autóversenyekről híres pályán lesz.

- A negyedik szakasz egyik emelkedőjén lesznek 25%-os meredekségű részek.

Térkép.png

Anno, amikor a dúsgazdagok még nem voltak kerékpáros kedvükben, a Párizs-Nizza- és a Tirreno Atletico- jelentette a szezon kezdetét. Aztán 1999-ben jött a Tour Down Under, most pedig már Dubai, Qatar, Omán is rendez olyan versenyt, amelyen a legnagyobbak is részt vesznek. Ettől még a PN egy kifejezetten érdekes viadal maradt, hiszen ezt tekintik a Tour de France első felvezető versenyének (utána következik a Critérium International, majd a Critérium du Dauphiné). Ugyanúgy az ASO szervezi, és általában egy mini Tournak számít, az elmúlt években rendszerint olyan bringások nyerték, akik néhány hónappal később a világ legnagyobb kerékpáros megmérettetésén is a legjobbak között voltak. Az idei útvonalából viszont két olyan tényező is hiányzik, ami egy három hetes elengedhetetlen kelléke: az időfutam, és a hosszú, iszonyú nehéz hegy. A legérdekesebb mindebben, hogy mindezt éppen a francia kör öröksége miatt alakították így.

Az ember elsőre arra gondol, hogy a klasszikusokra készülőknek akartak kedvezni, hiszen négy olyan szakasz is bekerült a programba, amely több mint 200km hosszú Az igazi szándék azonban nem ez volt: „A Tour de France logikája mentén dolgoztunk- értékelt az egész kiötlője, Francois Lemarchand- hiszen az is folyamatosan változik. Nem szokásunk élni a kivágás, beillesztés opcióval. Sokszor előfordult, hogy egy chrono a nagy időkülönbségek miatt mindent eldöntött egy ilyen viadalon. Ugyanez volt a helyzet a túlságosan magas hegyekkel is. Én magam is voltam profi (1985-1997, három Párizs-Nizzán állt rajthoz), mindig az volt az érzésem, hogy a szökevények nem kapták meg a megfelelő elismerést a bátorságukért, kitartásukért. Nos, ezúttal adunk okot nekik a reménykedésre.

Hogy mennyire jelent szakítást a hagyományokkal az idei útvonal, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy közel hatvan éve nem rendeztek PN-t egyéni időfutam nélkül. „Minden adva van ahhoz, hogy a viadal a lehető legnyíltabb legyen.”- fogalmazott Christian Prudhomme Tour-főnök.

Azért nem teljesen sík szakaszokra kell számítani. A negyedik etap (március 12.) például a tavalyi Tirrenora fog hajazni, legalábbis abban, hogy Beaujolais felé lesz benne egy hegy, a Cote du Mont Brouilly (a szintrajza lejjebb látható), amely mindössze 3km hosszú, ám bizonyos részei 25%-os meredekségűek. Tavaly az olasz szezonnyitón a szakadó esőben kifejezetten emlékezetes volt, ahogyan sokan pattantak le a kerékpárjukról, és inkább tolták azt- most is várhatunk hasonló jeleneteket, ráadásul azután sem lesz vége a napnak, hogy sikerült felmászni a tetejére, onnan még egy 14km-es száguldás vár a résztvevőkre a célig.

dúrva emelkedő PN.png

A következő szakasz is izgalmasnak ígérkezik, hiszen egy igazi hullámvasúton kell majd részt venniük a kerékpárosoknak, a hajrában egy 12,5km-es, ám nem túl meredek heggyel, majd onnan a lejtmenettel. Azért is fontos ez a nap, mert bizonyos részeken a Tour is elhalad majd a nyáron a 12. etap során. Tavaly júliusban is megfigyelhető volt, hogy milyen izgalmakat tudnak rejteni a bő tízessel a vége előtt beiktatott emelkedők, amelyekkel a feszültséget ki lehet nyújtani, valószínűleg most is ez járt a szervezők fejében.

5. szakasz.png

Ami biztosnak tűnik, hogy az utolsó napig nyílt marad a harc az összetettért, hiszen a zárónapon is igencsak bonyolult útvonalon haladnak majd a kerekesek a jól megszokott Promenade des Anglais-ig.

utolsó szakasz.png

A mezőny idén is erős lesz, legalábbis az előzetes hírek szerint. A címvédő Richie Porte valószínűleg itt fog hangolni a Giro d'Italiára, a világbajnok Rui Costa is tiszteletét teszi. Rajtuk kívül a Schleck-testvérek, Tom Boonen, a Roubaix-ra nagyon gyúró és nem mellesleg friss cyclo-cross világbajnok Zdenek Stybar, az idén a BMC-ben a Touron első számú embernek számító Tejay Van Garderen, valamint a sprinterek közül Degenkolb, Hushovd és Boasson-Hagen is rajthoz áll a L'Équipe szerint. A procyclingstats még Vincenzo Nibalit is említi.

A viadalt március 9-től március 16-ig természetesen közvetítjük az Eurosporton és az Eurosport2-n.

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr535800978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása