Hosszú út vezet a Tour de France megnyerésig. Esetünkben, hosszú és macskaköves. Vincenzo Nibali 16 év után az első olasz versenyző, akinek reális esélye van a sárga trikóra. Jelenlegi sportigazgatója, már 1998-ban is ott volt Marco Pantani mellett. Ha valaki, akkor Giuseppe Martinelli pontosan tudja, mi kell a Tour megnyeréséhez. Az 58 éves olasz szakember a Gazzettának elmesélte, milyen program szerint készülnek Nibalival az idei szezonra.

WATSON_00003317-016-659x440.jpg

Az Astanánál elvárják a jó eredményt. Kazahsztánban megkülönböztetett figyelemmel kísérik a kerékpárosok eredményeit. Jó példa erre, hogy a pénteki csapatbemutatót az ázsiai országban élőben közvetítették. Vincenzo Nibali miatt (is), hisz az olasz versenyző pályafutása legfontosabb szezonja előtt áll. Jól tudja ezt Giuseppe Martinelli, aki próbálja mindenre felkészíteni első számú emberét.
Nincs szándékunkban csak edzésen kipróbálni a macskaköves szakaszokat. Vincenzo nem ismeri ezeket a részeket, de a többi sztár is így van ezzel. Az a célunk, hogy a Froome-Contador kettőshöz képest előnybe kerüljünk. Így versenykörülmények között próbáljuk majd ki a Touron várható pavés szakaszokat. Teljesen más 50 km-es átlagsebesség mellett küzdeni azért, hogy az élen maradj, és ne keveredj bukásba. Fontos megérezni mit kell csinálni ilyen körülmények között: amikor szűk az út, mindenki helyezkedik és rázkódik a kerékpárod. Nibalinak szüksége van arra, hogy verseny közben, a mezőny tagjaként szerezzen tapasztalatokat. Épp ezért indul a Flandriai körversenyen" – mondja Martinelli. De mit szól az ötlethez Nibali? „Nagyon lelkes. Szinte soha nem versenyzett még macskaköveken, szóval tudja jól, hogy szüksége van a tesztekre. A Touron olyan segítők lesznek mellette, mint Westra. Ő kis túlzással ezeken az utakon nőtt fel." Sokakban felmerülhet a kérdés: nem túl kockázatos elindítani Vincenzot a Flandriai körversenyen? „A menedzserünk, Vinokurov is ezen a véleményen van. Azt válaszoltam neki, semmivel nem veszélyesebb, mint rajthoz állni a Párizs-Nizzán vagy a Criteriumon. Nibali nem nyerni megy a Flandirára, hanem tanulni. Így lesz ez az Amstelen is. Soha nem szeretett szűk utakon versenyezni, most lesz lehetősége hozzászokni. Ami biztos, a Fléche-Wallonnet kihagyja, de az LBL-en ott lesz".

nib_1.jpgScarponi és Nibali útban Argentína felé

A Tour miatt a macskaköves részekre való felkészülés, kulcskérdés az Astanánál. De ezen kívül is vár feladat az előző Giro győztesére. „Scarponival együtt a Tour de San Luison kezd, majd Vincenzo utazik Dubaiba. Az ománi körön még kétséges az indulása, hisz abban az időpontban fog megszületni a kislánya. Aztán Párizs-Nizza, Sanremo, Critérium International, Flandria, Amstel, LBL, Romandiai kör és Dauphiné. A versenyek mellett sokszor megyünk magaslati edzőtáborba. Először két nappal a Critérium után. Tizennyolc napot készülünk Tenerifére, a Tiédén, de menet közben lesz két egynapos versenyünk. Közvetlenül a Dauphiné előtt szintén két hetet készülünk Spanyolországban. Végül pár Tour szakaszt a helyszínen járunk be. Majd újabb magaslati edzőtábor következik. Ha nagyon meleg lesz Tenerifén, akkor átmegyünk a Passo San Pellegrinora. Slongo és Nibali jól ismeri azt a környéket, még a Liquigaos időszakból. A program kész, de mi a helyzet a Tour csapattal? „Gyakorlatilag összeállt. Nibali, Scarponi, Westra, Vanotti, Fuglsang, Kessiakof, Kangert és Brajkovic indul, illetve egy kazah versenyző. Grivko vagy Gruzdev".

Szombat reggel, Vincenzo Nibali elindult Argentínába. A sárga trikóig vezető hosszú út, első állomására.

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr225753545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása