„Cronometro alcolico” vagyis „alkoholos időfutam”. Tipikusan olaszos kifejezés? Abszolút. Pedig a sajtó tényleg csak így nevezi a mai, 42 km hosszú időfutamot. Amely elválaszthatatlan attól a környéktől, amelyen megrendezésre kerül. Barbaresco-Barolo. A borkedvelők pontosan tudják, miről van szó. Az összetett szempontjából olyannyira fontos egyenkéntit, Olaszország talán legfontosabb borvidékén rendezik meg. A Torino közeli Alba városka környékén termesztett nebbiolo szőlőből készülnek – egyesek szerint – a világ legfinomabb vörösborai.

19.jpg

Vörös vagy rózsaszín? Ha Cadel Evans választhatna, nyilván az utóbbira tenne. Az talán nem is kérdés. hogy a BMC versenyzője megtartja-e első helyét. Fontosabb, hogy mekkora előnnyel mehet neki a hétvégének. Amikor jönnek a hegyek. A legendás Marco Pantani kedvenc emelkedői. Túl vagyunk 11 szakaszon, ez most az első igazán fontos nap. Amikor olyan különbségek is kialakulhatnak, amelyek alapjában véve meghatározzák majd a harmadik hetet. Evans 57 mp-el vezet Uran, és 1.45-el Quintana előtt. A BMC kapitánya probléma nélkül (és egy tavalyinál jóval erősebb csapattal) hozta le a Giro első felét. Quintana ugyanezt nem mondhatja el magáról. A bal farizom húzódást már kiheverte, újabban az allergiája (komoly torokfájás mellett elég nehezen vesz az orrán keresztül levegőt) zavarja. Hogy mennyire, nyilván csak ő tudja. Valószínűsíthetően kevésbé, mint Michele Scarponit a saját sérülése. A korábbi Giro győztes olasz versenyző, épp a mai etap után dönti el, mikor utazik haza. Fabio Arunak (vagyis az Astana új első számú emberének) nyilván szüksége lenne rá. Egy ilyen utolsó hét előtt.

000_DV1735658 (1).jpg

 

Az La Gazzetta dello Sport szerint a mai időfutamon, Evans akár 3 mp-et is adhat kilométerenként az ebben a számban túl erős riválisoknak. Urant sokak meglepetésnek tippelik. Az olaszok szakírók véleménye alapján nem kizárt, hogy 1.30-ra nő a hátránya. Egy biztos, nem a mai etap a legalkalmasabb arra, hogy Quintana elkezdje csökkenteni a hátrányát.

Szőlő, bor, gyönyörű piemonti táj, és az első igazán fontos szakasz. ITT most már tényleg menni kell!

  • Az időfutam útvonala, szintrajza: ITT

3 komment

Címkék: Giro

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr786194830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wilier 2014.05.22. 15:33:25

Urak, kérdés:
"Régi" (klasszikus) időfutam bicikliken látni 650-es elsőkerekeket - ezek már nem legálisak v csak nem volt igazi értelmük?
Gyakran esik szó róla, h milyen drága biciklikkel mennek a versenyzők, de a csapatok nyilván nem magyar kisker áron kapják a shimano szetteket - van info arról, hogy egy profi csapatnak (akár mondjuk egy magyarországinak) milyen költséget jelent konkrétan a "vas"?

BG86 2014.05.22. 22:00:15

Szia!
Megpróbálok hnapra szakembernél utánakérdezni.
Ami a költségvetés illeti, itt egy korábbi írásunk: esbringa.blog.hu/2014/03/02/egy_wt-csapat_koltsegei
(BG)

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2014.05.23. 05:18:18

Már nem lehet használni kisebb kereket, és meg kell lennie a hagyományos háromszögnek is a vázban.
süti beállítások módosítása