Doppingolt, harmadszorra is lebukott, örökre eltiltották. De most megszólalt. Danilo Di Luca elmesél mindent, amit látott és tapasztalt pályafutása során. Szerinte teljesítményfokozó szerek (esetünkben EPO) nélkül, lehetetlen a legjobb 10 közé kerülni a Giro d'Italián. A versenyen, amit 2007-ben megnyert...

di_1.jpg

"Soha többé nem indulhatok semmilyen sportág versenyén. Töröltek."

Mi volt az ok?

Harmadszorra is lebuktam.

Mikor találkoztál először a doppinggal?

Nagyjából 20 évvel ezelőtt.

Miért?

Mindig is győztes típus voltam. Sorra nyertem a versenyeket. Majd jött egy csapattárs, aki alig tekert velünk egy ideje, rövid idő belül erősebb lett, mint én.

És te beszéltél vele?

Tíz éve még igen.

Amúgy a versenyzők szóba hozzák ezt a témát egymás között?

Igen, menet közben.

Hogy?

Egy szakasz 5-6 óra. Ezt nem koncentrálod végig. Van időd beszélgetni.

És mindenkiről tudni mi a helyzet?

Nem. A mi sportágunkban 99%-ban az egyéntől függ, hogy használ-e valamit.

Amikor először doppingolva nyertél, bűnösnek érezted magad?

Úgy éreztem magam, mint a többiek.

Ezt magyarázd el jobban.

Visszatért az a Di Luca aki képes volt nyerni.

Amikor nem doppingoltál, nem is nyertél?

Nem.

Meséld el, hogy kezdted.

Először is infókat szereztem. Orvosoktól és szakkönyvekből. Tanácsokat kaptam. Elmondták, hogy 5-6%-al nőhet a teljesítményem.

És ehhez…

Használni kell az EPO-t.

Az orvosoktól mit kaptál, pontos receptet?

Nem. Nincs egy forgatókönyv, amit követni kellene. Csak tanácsolták, hogy mit csináljak.

Ezt követően?

Keresel egy olyan orvost, aki tud segíteni.

A doppingszert te vetted?

Persze.

Mennyibe került?

3-4000 euró, alkalmanként.

Hogy használtad?

Régebben minden nap, mostanában már csak alkalmanként. Nagyobb a lebukás esélye.

Folyt. köv

(Di Luca az Italia 1 televíziós csatorna, „Le Iene” című műsorában nyilatkozott.)

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr995774422

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása