Dauphiné össztérkép.jpg

Március harmadikán hozták nyilvánosságra a június 8-án kezdődő Critérium du Dauphiné útvonaltervét. Ami biztosnak tűnik, hogy az ASO-nál idén „megorroltak” az időfutamra, ezért nem lesz egyáltalán a Párizs-Nizzán, és először lesz csak egyetlen egy a Touron 1953 óta. A francia kör legfontosabb előversenyén is sor kerül egyre, de csak tíz kilométer lesz (tavaly 32,5km volt), ugyanakkor rengeteg komoly hegy szerepel a programban, úgyhogy nem csoda, hogy egészen zseniális mezőny áll majd rajthoz.

Rögtön az első napon sor került arra a 10km-es időfutamra, ami valóban nem túl komoly, így eléggé a sötétben fogunk tapogatózni azzal kapcsolatban, ki milyen kronót produkál majd egy bő hónappal később az esztendő legfontosabb viadalán- ahhoz azonban elég lesz, hogy kialakuljon egy erősorrend. Persze ennyivel még nem szabad elintézni ezt a napot, hiszen a versenyzők Lyon utcái mellett keresztül haladnak egy 1,75km hosszú alagúton is.

tunnel 2.jpg

A Tunnel de la Croix-Rousse-t eredetileg 1952 áprilisában adták át, majd 2009-ben kezdték el a felújítását, amelynek keretein belül hozzácsaptak még egy külön egységet, amelyben a kerékpárosok, a gyalogosok, és egy fallal elválasztott részen a buszok közlekedhetnek. Az építményt a tavalyi év végén, a fény ünnepén adták át, a Dauphiné pedig egy remek reklámja lesz főleg úgy, hogy végig projektorokkal van kivilágítva, ezért különleges hangulat vár a versenyzőkre és ránk, nézőkre is.

második szakasz.jpg

Az igazi harc ezután kezdődik, hiszen rögtön a második szakasz egy kiemelt kategóriájú hegyi befutóval ér véget. A Col du Béal 13,6km hosszú, átlagban 6,6%-os meredekségű, amely egyszerre rendkívül nehéz és a tájnak köszönhetően gyönyörű. Annak, aki meg akarja nyerni a versenyt itt kell először igazán nagyot villantania. Ez a csúcs egyébként ismerős lehet a 2010-es Tour de l'Avenirről is, akkor a harmadik szakaszon szerepelt az útvonalban, Yannick Eijssen nyert, megelőzve Darwin Atapumát és Andrew Talanskyt.

A következő két nap nem jelent túl nagy nehézséget az összetettre pályázóknak, ami egyben lehetőséget teremt a sprintereknek, bár inkább az első tűnik klasszikusnak ebből a szempontból, hiszen a negyedik szakaszon Gapba a Col de Manse-on keresztül jut el a mezőny, amelyről valószínűleg- erről az etapról még nincsenek pontosabb információk- a La Rochette-i lejtőn száguldanak le. Ott, ahol tavaly Contador és Froome is közel volt ahhoz, hogy hatalmasat bukjon- mindketten leszálltak a kerékpárjukról.

hetedik szakasz.jpg

 

Az ötödik szakasz egy igazi hullámvasút lesz, öt kategorizált- igaz nem túl nehéz- emelkedőre kerül majd sor, amit egy átvezető etap következik a záró hétvége előtt. A hetedik napon ugyanis Svájc lesz a végállomás, a Tour de Romandie-ról már ismert terület, két kiemelt kategóriás kaptatóval, befutóként a Finhaul-Émossonnal, ami egy bő 10km hosszú, átlagban 8,2%-os meredekségű emelkedő. Miközben Froome-ék szenvednek, mi nyilván gyönyörködhetünk majd a közeli Emosson-tó szépségeiben az egyik helikopternek köszönhetően. (Ez a helyszín is volt már ASO-s versenyen, még a 2006-os l'Aveniren, de akkor egy hegyi időfutam keretein belül, amit Stef Clement nyert meg.) Nagy valószínűség szerint itt fog eldőlni a sárga trikó sorsa.

A záró nap egy főleg az alpesi sít kedvelőknek ismerős célt tartogat, Courchevelben is hegyi befutó lesz, igaz, az „csak” egy első kategóriás, de egy ilyen hét végére biztosan sokan fogják utálni a bringások közül.

 


A teljes útvonal. (Sajnos nem tartalmaz zenei aláfestést a videó.)

Fontos változás, hogy újra lesz jóváírás a szakaszokon, a győztes 10, a második 6, a harmadik 4 másodpercet kap az etapok végén, Bernard Thévenet versenyigazgató így szeretné elérni, hogy ne építhessen valaki arra az előnyre, amit az egyéni időfutamban szerzett (a rend kedvéért, nyolc kilométernél hosszabb távon már nem lehet prológnak nevezni az első napos kronót). A megkülönböztető trikók idén is ugyanolyanok, mint az elmúlt évben, vagyis szinte teljesen megegyeznek a Touron használtakkal, az egyetlen különbség, hogy itt a hegyi pontversenyt vezető nem fehér alapon piros, hanem piros alapon fehér pöttyös trikóban fog majd tekerni.

Tejay.jpg

Van Garderen hiányolja az időfutamokat ebből az évből..

Ami a várható résztvevőket illeti, a szervezők szerint Chris Froome (Sky), Alberto Contador (Tinkoff-Saxo), Vincenzo Nibali (Astana) is ott lesz, de meglepő lenne, ha Tejay Van Garderen (BMC) kihagyná, még úgyis, hogy kiakadt a rövid időfutamon. A verseny természetesen látható lesz nálunk, jelenlegi állás szerint az Eurosporton minden nap élőben közvetítjük. És hogy mennyire fontos? A legutóbbi két év győztese bő másfél hónappal később a Tour de France-on is első lett...

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr715842332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása