"Mélyen voltam, nagyon mélyen. De most már jobban vagyok. Arra készültem, hogy valami szörnyűséget tegyek. Az a szeretet mentette meg, amivel az interneten találkoztam” – nyilatkozta Mauro Santambrogio. A Vini Fantini korábbi versenyzője, aki szakaszt nyert, majd kilencedik lett összetettben a Giro d’Italián. Az a Santambrogio akit később pozitív doppingmintát produkált, és csütörtök este öngyilkosságot kísérelt meg.

santambrogio.jpg

„Addio mondo” vagyis „Isten veletek" írta csütörtökön Twitter oldalán Mauro Santambrogio. Nem csak a hangvétele miatt volt ijesztő a 29. születésnapját hétfőn ünneplő versenyző üzenete. Santambrogio ugyanis nyár közepe óta nem írt semmit a Twiterre, majd megjelent ez a két szó. A szurkolók és a barátok egyből a legrosszabbra gondoltak, nem véletlenül.

„Teljesen végem lett. Mint versenyző, mint magánember. Utóbbit nagyon nehéz feldolgozni. Mást sem hallok csak, hogy Santambrogio doppingos és tönkreteszi a sportágat. Vasárnap leültem, hogy megnézzem a Lombardiát. A kedvenc versenyemet, amit ráadásul itt a házunkhoz elég közel rendeznek. De nem bírtam. Kikapcsoltam a tv-t és inkább lefeküdtem az ágyamba” – nyilatkozta a La Gazzetta dello Sport szombati számában a Vini Fantini volt versenyzője. „Az utóbbi időben alig tudtam aludni. Van is egy barátom, aki felajánlotta, hogy ha gondjaim vannak, esténként segítsek be az ő pékségébe. Elmentem. Három-négy órákat dolgoztam, de közben végig a kerékpározáson járt az agyam.  Egyébként a szakmát már egész jól megtanultam. De ez más, mint, edzeni. Nekem a kerékpározás jelenti az örömöt. Ha korábban 5 óra volt az edzéstervemben, 1 perccel sem mentem kevesebbet. Erre idén nyáron elmentem Szardíniára, de nem is tekertem. Pedig, direkt elvittem magammal a kerékpáromat. Szóval rettentő mélyen voltam. De már minden rendben. Valóban szörnyű dologra készültem. A barátok és a szurkolók viszont megmentettek. Nagyon köszönöm azt a sok pozitív hangulatú hozzászólást, amit kaptam. Már látom, hogy mindennek van értelme. Kerestem is egy pszichológust, hisz a problémáimról valakivel beszélnem kell” – mondta Santambrogio.

„Hagyjuk azt, hogy mi van vele, mint versenyzővel. Most az egész történet emberi oldala a legfontosabb. ha szüksége van rám, én itt vagyok” – nyilatkozta Luca Scinto. A Vini Fantini sportigazgatója, aki szintén elég kemény időszakon ment keresztül. A májusi Girón két versenyzője is EPO-val bukott le.

Santambrogio „visszajött”. Szomorú történet, ami még szomorúbban is végződhetett volna...

mauro.jpgRészlet a szombati Gazzettából. Santambrogio tegnap este már köszönetet mondott az őt bíztató szurkolóknak

 

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr265564835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása