Azt mondják Michele Scarponiról, külön művészet vele interjút készíteni. Mindig kész a viccelődésre, legendásan gyorsan beszél, szeret sztorizgatni, de épp ezért jó beszélgetőpartner. A 2011-es Giro győztesével - aki 3 év után elhagyta a Lampre csapatát és az Astanához szerződött - a Cicloweb olasz internetes oldal készített hosszú, évértékelő interjút.

Vuelta_2013_9_etape_Michele_Scarponi.jpg

Michele, sikerült kipihenni magad a 2013-as szezon után?

Abszolút. Teljesen feltöltődtem. A családommal elmentünk Orteseibe, ott pihentünk pár napon keresztül.

Egy hónap leállás után visszagondolva, milyen volt az éved?

Nem rossz. De kicsit több győzelemmel szebb is lehetett volna. Az eredmények pontosan mutatják a teljesítményemet. De azt nem fogom elfelejteni, hogy az időjárás rengeteg alkalommal megnehezítette a dolgomat. Azt elismerem, hogy bár versenyben voltam a legjobbak, a győzelemhez mindig hiányzott valami.

A Giron összetettben negyedik voltál, dobogóra áltál az olasz bajnokságon, és a Vuelta királyszakaszán másodiknak jöttél be…

Ezek közül talán, a Giro d’Italiát sajnálom a legjobban. Ott teljesen kikészített a hideg. Sok etapot befolyásolt az időjárás, már nem tudjuk meg mi lett volna normális körülmények között. Nulla fok közeli hőmérsékletben tekertünk. Számomra hatalmas különbség van a 3. vagy a 4. hely között. Egy Giron felállni a dobogóra nagy szó. Később az olasz bajnokságon Santaromita okos taktikával előzött meg, a Vueltán pedig egy egész napos szökést nem tudtam utolérni. Pedig nagyon jó erőben voltam. De el kell ismernem, valami hiányzott belőlem. Talán némi szerencse. Valahogy soha nem tudtam elkapni azt a pillanatot, ami mondjuk egy háromhetesen a szakaszgyőzelemhez kellett volna. Pedig mindig versenyben voltam a legjobbakkal.

A világbajnoksággal elégedett voltál?

Abszolút. Tényleg jól mentem. Más kérdés, hogy a csapatunkból sokan buktak. Hazai pályán, óriási tömeg előtt tekertünk, mindenkit fűtött a bizonyítási vágy. Talán ezek vezettek a kisebb hibákhoz. De ebből is van mit tanulni. Vincenzo amúgy kiválóan teljesített. Én lehet, hogy a helyében kicsit tovább kitartottam volna az utolsó segítőm mellett, de ezen már nem tudunk változtatni.

Jövőre már csapattársak lesztek. Hogy kötöttél ki pont az Astanában?

A szezon második felétől kezdve, több csapattal tárgyalásban álltam. Aztán jött az Astana és minden szinten olyan ajánlatott tettek elém, ami visszautasíthatatlan volt. Erős versenyzők közé kerültem, kimagaslóan jó a szakmai stáb, és Vinokurov a menedzser. Számomra ez egy fontos szempont, hisz nagyon becsülöm őt. Tetszett az is, hogy első számú segítőnek szántak Vincenzo mellé. A sárga trikóért küzdeni elég komoly feladat.

(folyt.köv)

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr355649206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása