Vincenzo Nibali lett az év legjobb olasz férfi sportolója a La Gazzetta dello Sport szokásos évi végi szavazásán. Az elismerés mértékét mutatja, hogy hasonló bravúr legutóbb egy bizonyos Marco Pantaninak jött össze. Még 1998-ban, amikor a Giro d’Italia mellett a Tour de France-t is megnyerte.

end_a_nibali_cr_576.jpg_630.jpg

„Elég nehéz szavakkal leírni ezt az évet.  Csodálatos szezon van mögöttem. Büszke vagyok rá, hogy a Gazzetta szavazásán én lettem az első” – mondja Nibali. A 28 éves olasz versenyzőnek valóban nehéz lesz elfelejtenie 2013-at. Győzelem a Tirrenon (Froome-ot megelőzve), sima siker a Trentinoi körversenyen, majd egy fantasztikus Giro d’Italia. Az emlékezetes Mori-Polsa hegyi időfutam, győzelem szakadó hóesésben a Tre Cime di Lavaredon, és az ünneplés Bresciában… felejthetetlen emlékek.

„Nem könnyű megszokni, hogy ennyien szeretnek. Akárhova megyek, mindenki egy közös fotót szeretne velem. De nem zavar, sőt.  Tetszik. Egyébként mindez nem csak a Lavaredós szakasz következménye. Már a nápolyi rajtnál is éreztem a szurkolók szeretetét. Talán minden a 2011-es Giron kezdődött, az Etnán. Akkor kedvelhettek meg igazán”.

Azóta pedig a világ egyik legjobbja lettél. Egy kész és erős versenyző…

Lehet, hogy erős vagyok, de a mi sportágunkban két eset elképzelhető: vagy nyersz, vagy veszítesz.  Én nem félek menet közben végrehajtani az akciókat. Szerintem, ha valaki sokat gondolkozik, és felteszi magának a kérdést: „meg tudom csinálni?”, akkor ott már baj van. Nem mérlegelni kell, hanem menni. Ilyen vagyok, követem az ösztöneimet. Ez pedig tetszik a szurkolóknak.

Ez gyakorlatilag már a védjegyeddé vált.

Igen, szeretek kockáztatni. Verseny közben a pillanatnak élek, nem pedig a jövőnek. Odateszem magam, és ha esetleg nem nyerek, azt is értékelik a szurkolók.

Ha visszagondolsz arra, hogy 16 évesen honnan indultál Messinából…

Akkor azt mondom, hogy még mindig hallom anyukán szavait: „biztos, hogy kerékpáros akarsz lenni?”. Elhatároztam magamban, profi leszek. Biztos voltam a döntésemben. De ma is ilyen vagyok. Vagy tetszik valami, vagy nem. Középút nincs. Persze, szerencsém is volt. Jó környezetben, megfelelő emberek mellé kerültem.

Február közepén pedig apuka leszel, hisz megszületik Emma.

A nevet Rachele (a felesége) választotta.  Rövid, jól megjegyezhető. Tetszik, de én a Vittoriát támogattam volna. Vittoria Nibali, nem rossz:) Új kihívás, új élmény. Érdekes lesz.

Az tényleg elképzelhető, hogy a legjobb olasz versenyzőt csak egyszer, a Milano-Saremon láthatjuk hazai pályán?

Úgy tűnik igen. 2014-ben olyan programom lesz, mint még soha. Meg kell érteniük a szurkolóknak, hogy jövőre mindent a Tournak rendelek alá. A lehető legtöbbet kell francia földön versenyeznem, hogy mindennel alaposan megismerkedhessek.

Azt tudjuk, hogy Argentínában kezded a következő évet…

Igen, a Tour de San Luison. Aztán jön az Ománi kör. Persze, a kislányom születése némileg átírhatja a programot. Most itthon vagyok a szüleimnél, január 6-án utazom haza Svájcba, két nappal később pedig megyek Bresciába a csapatbemutatóra. Január 10-én pedig már indulok is Argentínába.

Van verseny, amit kinéztél magadnak a Tour de France mellett?

Kettő is. A Liége-Bastogne-Liége és a Milano-Sanremo. Utóbbi a Pompeina miatt egy teljesen új versennyé változott. Kemény hegy, ami új taktikát követel mindenkitől.

A Sanremon valószínűleg Froome is indul, mint a Párizs-Nizzán és a Dauphinén…

Nem miatta megyek ezekre a versenyekre. Lényeg, hogy a Tourra tökéletesen felkészüljek. Nyugodtan szeretnék Franciaországba érkezni. Van sanszom, ráadásul az idei győzelmek erőt adnak. Nem szeretnék utólag szomorkodni, hogy nem adtam meg magamnak az esélyt. Azt bánnám, ha nem próbálnám meg. Igazából, csak egy valamit sajnálok: a 2012-es Girot. Kiváló erőben voltam, mégsem álltam rajthoz. Inkább a Tourra mentem…

nib.jpgAz év olasz férfi sportolója szavazás végeredménye. Vincenzo Nibali a boxoló Celemente Russot és motocrossos Antonio Cairolit előzte meg

1 komment

Címkék: Nibali

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr305717499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vuella 2013.12.30. 19:25:50

Gratulálok! Egy talicskával a következő szezonra!
süti beállítások módosítása