Az egyik legerősebb kerettel, és legmagasabb költségvetéssel (20 millió euró) rendelkező csapat, a 2013-as szezonban "mindössze” 30 versenyt nyert. Huszonöttel kevesebbet, mint az Omega. Ha nincs Philippe Gilbert szeptember 5-i szakaszsikere a Vueltán (ami egyébként világbajnokként az első volt számára az idényben) a BMC rangos győzelem nélkül zárja az évet. Egy ilyen időszak után csak jobb jöhet, vallja az új sportigazgató Valerio Piva, aki az elmúlt két szezonban a Katushánál dolgozott. Hogy mi a baj az amerikai csapatnál? A lehető legilletékesebb személy válaszol.

823837193.jpg

Két héttel a Tour de France után hívta fel Alain Peiper. A BMC menedzsere tudta, hogy lépni kell. Ilyen kerettel egész egyszerűen nem szerepelhet ennyire gyengén a csapata. Valerio Pivára vár a feladat, hogy ismét a legjobbak közé emelje a BMC-t.

„Minden sportigazgató álma egy ilyen csapat. Ne felejtsük el, sok sztár van a keretünkben, de ez nem a mi gondunk. Izguljanak csak az ellenfelek". Optimista hozzáállás az olasz szakembertől, aki elég komoly feladatot kapott. „Az alapelvem a következő: egyetlen versenyző, sem tud nyerni segítők és csapat nélkül. Az igazi erő a csapategységben rejlik. A győzelmekért, mint ahogy egymásért is, küzdeni kell. Ha ezt valaki nem hajlandó elfogadni, nincs helye nálunk”. Világos beszéd. Lehet, pont erre van szüksége a BMC sztárjainak. „Együtt nyerünk, együtt veszítünk. Az alapfilozófiámat már a novemberi összetartáson is elmondtam a srácoknak. Kívülállóként azt láttam, hogy pont az egység hiányzott a csapatból. A gyengébb szereplés magyarázatként, nem lehet csak egy okot kiemelni. Kétségkívül a tervezhetőségre is oda kell figyelnünk, az egyes versenyzők pontos programjának összeállítására.” Adja magát a kérdés, erre a BMC-nél korábban nem fordítottak elég időt? „Figyeltek rá, csak nem jól állították össze az előzetes programot. A mennyiség, nem egyenlő a minőséggel. Manapság akkor vagy versenyképes, ha 110%-os formában érkezel az adott versenyre”. Érdekes amit Piva mond, hisz hasonlót korábban pont a csapat egyik legnagyobb sztárjával, Philippe Gilberttel kapcsolatban lehetett hallani. „Ő és Van Garderen is jó példa. Teejay a Tourra készült, de elutazott Amerikába. A Kaliforniai körön csúcsformában ment. Elkerülhetetlen volt, hogy a Tour de France végére ne merüljön ki teljesen.” Gilbert sem futott jó szezont, első győzelmére (világbajnokként) szeptember 5-ig kellett várnia. „Phillipe imád versenyezni, de vissza kell fognunk. Nem szabad rajthoz állnia, ha nincs jó passzban.  A 2014-es év teljesen új lesz számára. Szó szerint: más felkészülés, más edzések, más versenyek” Gilbert a legutóbbi idényben 99 napot és összesen 15.400 kilométert tekert. Tízszer állt dobogón, de csak egyszer nyert.

1378398399_056521_1378398564_noticia_grande.jpgGilbert még szeptember 5-én, 347 nap után nyert végre szakaszt világbajnokként

„Feltűnően kevesebbet fog versenyezni, így jobban tud majd koncentrálni a számára igazán fontos eseményekre. Philippnek az idény egyik fő versenye az új Milano-Sanremo lesz. Sokat beszélgetünk róla, és szerinte is fekszik neki a megváltoztatott útvonal”. A legrangosabb olasz klasszikuson (amit Piva 2009-ben még a HTC sportigazgatójaként megnyert Cavendishhel) elindul a korábbi világbajnok. De mi lesz a többi tavaszi egnapossal?„Gent-Wevelgem, Flandriai kör, Harelbeke. Ezt a három versenyt biztosan kihagyja. Sőt arra is van esély, hogy sem a Giron, sem pedig a Tour de France-on nem áll rajthoz. Szeretnénk, hogy az idény végén ismét csúcsformában menjen.” Ha már a Giro szóba került… mi lesz a legutóbb dobogón záró Cadel Evanssel? Az olasz körön lesz számára az év fő versenye. Legyünk őszinték, a legutóbbi harmadik helye gyakorlatilag csapat nélkül jött össze. Ezen jövőre változtatni fogunk.” A Giron Evans, a Touron, Tejay Van Garderen lesz a kapitány. Az amerikai versenyző felkészülésén is lesz mit megváltoztatni, hisz tavaly titkos esélyesként beszéltek róla, végül csak a 45. helyen zárt. „Jól megválasztott versenyprogram mellett, megfelelő időzítéssel ő is előre tud lépni. 2012-ben fehér trikós és 5. volt összetettben. Most a dobogót sem elképzelhetetlen számára. Nem fog feleslegesen utazgatni, a Kaliforniai kört is kihagyja”. A csapategység fontossága, egymás segítése minden helyzetben, tervezhetőség, és a sztárok nem túl gyakori versenyeztetése. Ennyi lenne a titok? „Nagyjából igen, kiegészítve azzal, hogy a BMC a jövőben szeretne egy kicsit fiatalítani. Most elég magas az átlagéletkor. De nem pontosan a Cannondale példáját fogjuk követni. Próbálunk még akkor megszerezni fiatalabb versenyzőket, amikor még alig ismertek. Figyelünk mindenkire. Megvan a keretünk, és a vezetők is támogatják ezeket az elképzeléseimet”.”

Szép feladat előtt áll Piva. Kívánjunk neki sok szerencsét, a többit majd megoldja. A Katushánál is bizonyított.

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr525737877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása