… mondta róla még a legutóbbi Giro alatt Giuseppe Martinelli. Márpedig ha az olasz szakember (aki 1998-ban Girot és Tourt nyert Pantanival) valakiről ilyet állít, arra illik odafigyelni. Vagy legalább írni róla. Ő Tanel Kangert, Nibali egyik legfontosabb - és eddig - alig ismert segítője.

bettiniphoto_0153375_1_full_670.jpg

Azt tudtuk róla, hogy sorra nyeri az észt bajnokságokat, de igazából 2013-as Giro d’Italia első időfutamán ismerhettük meg. Akkor egy hellyel (és 7 mp-el) megelőzte az Astana első számú emberét Vincenzo Nibalit, s ezzel pletykák és feltételezések sorát indította el. „Pedig senki nem mondott nekem semmit a szakasz előtt. Szó nem volt arról, hogy nem nyerhetek. Sőt, Vinokurov a befutót követően meg is dicsért. Csak mentem, jól éreztem magam, és ilyen idő lett belőle”- meséli Kangert. Kicsit furcsa mindez annak fényében, hogy még 2 évvel ezelőtt sem volt otthon saját időfutam kerékpárja.„Rendes országútival készültem az időfutamokra, és próbáltam megtalálni az ideális pozíciót. Most már tudom, hogy speciális edzések nélkül nincs esélyem”. Nem származik igazán sportos családból, karrierjét gyakorlatilag egyik volt iskolatársának Rein Taaramae-nak (a Cofidis jelenlegi versenyzőjének) köszönheti. „Szerettem tekerni és tudta rólam, hogy korábban sok sportot kipróbáltam. Közölte velem, hogy ha hozzá hasonlóan Franciaországba igazolok, kapok egy saját kerékpárt”. Ez pedig elég is volt Kangertnek. Az észt versenyző, ha nagy ritkán megszólal, általában franciául nyilatkozik. Nem véletlenül. Tanel ugyanis ahogy elvégezte az iskolát, 18 évesen Franciaországba költözött. Mint mondja, otthon nem tudott volna fejlődni. „Észtországban egyrészt az időjárás miatt nem ideálisak az edzéskörülmények másrészt. Bár vannak csapatok sem a szakmai, sem a pénzügyi feltételek nem adottak az előrelépéshez”. Szóval „légiósnak” állt, és néhány kisebb győzelem után, szerződést kapott az AG2R-től. Négy évig tekert a franciáknál, ám alig versenyzett.  Eltörte a kezét, lassan haladt a rehabilitációval, nem is maradhatott sokáig a profi keretben.

Kangert tavaly, a két nagy körversenyen:

Giro: 13. hely

Vuelta: 11. hely

2010-ben azonban élt az Astana által felkínált lehetőséggel - és Jaan Kirsipuu közbenjárásának köszönhetően - a kazah csapathoz került. Előtte még egy évet lehúzott abban a kis francia együttesben, ahol Vinokoruv is kezdte a pályafutását. Idővel a nyugodt légkör és a bizalom igazi profivá változtatta Kangertet, aki tavaly két háromhetesen indulhatott. „ A Giro előtt azt hittem, hogy nagyjából 10-12 napig tudom érdemben segíteni a csapatot. Nem voltam rossz formában, de nem vártam semmi különöset magamtól. Engem is meglepett a szereplésem. A többit Vincenzo elintézte”. Nibali, akitől Kangert megtanulhatta, hogy kell nyugodtan, mégis domináns versenyzőként irányítani az eseményeket. A társak szerint Tanel elég zárkózott személyiség, edzőtáborok alatt sok időt tölt a szobájában. Még az Astana soraiban oly divatos kártya partikban sem vesz részt (sportszakmailag lényeges info: Valerio Agnoli kiemelkedően jól UNO-zik). Giuseppe Martinelli még a Giro d’Italia hegyi időfutamát megelőzően kijelentette, Kangert 2 éven belül nagy körversenyt fog nyerni. „Jól esik, hogy ezt gondolja. De előbb egy fontos egyhetesen kellene győznöm. Ez lesz a célom a 2014-es szezonban”. Azt már tudjuk, a Giron és a Tour ki lesz az Astana kapitánya. A Vuelta még "szabad"…

VIDEO: A 2013-as Giro első egyéni időfutama, ahol Kangert 3. lett

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr325804297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása