Horner piros.jpg

Ha valaki még nem talált volna magának kedvencet a spanyol körverseny idei mezőnyében, annak sokat segítettek a hétfőn történtek...

Chris Horner nyerte a 2013-as Vuelta harmadik szakaszát, ráadásul az összetettben is átvette a vezetést. Mindez már önmagában, sem kis teljesítmény, de a sikerének leginkább az adja értékét, hogy olyan idősen mint ő, még soha senki nem győzött egyetlen nagy körverseny egyik etapján sem.*

Lehet, hogy vannak, akiket ez az eredmény meglepetésként ért, az amerikait a legkevésbé sem. Tavaly még 13. volt a Tour de France-on, és figyelve Andy Schleck formáját egyáltalán nem lett volna meglepő döntés, ha őt jelöli a RadioShack az első számú embernek a 100-ra. Mindezt a rendkívül erős mezőnyben elért Tirreno-Adriaticon szerzett 6. helye is alátámasztotta. Csakhogy egy elsőre nem is annyira komolynak tűnő sérülés teljesen átírta az évét: a térdproblémái miatt előbb a kaliforniai kört, majd a franciát is ki kellett hagynia.

Spanyolországba viszont- lehet pont a jóval kevesebb verseny miatt- kifejezetten jó állapotban érkezett. Ettől még viszonylag kevesen gondolták, hogy abban az életkorban, amely már sportigazgatónak sem túl fiatal, ő majd egy Valverdét, egy Rodriguezt, egy Urant fog leszakítani, pedig ezt tette, ráadásul az összetettben is átvette a vezetést.** „Valóban jól kezdtem az évet, aztán jön egy bukás, egy sérülés, és a világ már el is felejtett. De utána visszatérhetsz, érhetsz el biztató eredményeket. Szeretném megköszönni Fabian Cancellarának, három hónappal ezelőtt, amikor megműtöttek azt mondta, hozzásegít a piros trikóhoz.” - utalt a svájci szombaton, a csapatidőfutamban produkált szenzációs teljesítményére.

Horner ezúttal a napot záró négy kilométeres emelkedőn próbált szerencsét: „Rengeteg támadás volt, én pedig nem voltam biztos benne, hogy a jó próbálkozásba álltam be. A kocsiból viszont üvöltöttek, hogy „menj, menj!”. Ha itt nyersz, a világ legjobbjait megelőzve, tudod, hogy te is közéjük tartozol. Szerintem most néhány napig megőrizhetjük a trikót (…) Remek formában vagyok, nincsen rajtam súlyfölösleg, tetszik az útvonal. Nyertem már korábban Baszk körversenyt (2010-ben), és hiszem, hogy a Vueltán is első lehetek.

Még nem tudni, hol folytatja jövőre

Hamarosan 42 éves lesz, de nem akar gondolni a visszavonulása: „Jelenleg úgy érzem, képes vagyok a folytatásra, szerintem tudok vállalni még egy évet. Jelenleg szabad vagyok, egyetlen csapathoz sem köt szerződés 2014-re.

Horner szakasz.jpg

*41 évesen és 307 naposan bizonyult a legjobbnak, amivel Pino Cerami rekordját döntötte meg. A belga még az 1963-as Tour de France-on nyert akkor, amikor 41 éves és 95 napos volt.

**Soha ennyi idősen még nem vezették egy nagy körverseny (Giro, Tour, Vuelta) összetettjét, az eddigi csúcs Andrea Noe nevéhez fűződött, 38 éves és 128 napos volt, amikor 2007-ben rajta volt a rózsaszín trikó.

A harmadik szakasz végeredménye:

1. Chris Horner 4.30.18 2. Alejandro Valverde +0.03 3. Joaquim Rodriguez 4. Rigoberto Uran 5. Daniel Martin 6. Bauke Mollema 7. Michele Scarponi 8. Haimar Zubeldia +0.06 9. Nicolas Roche 10. Ivan Basso

Az összetett állása:

1. Chris Horner 9.37.40 2. Vincenzo Nibali +0.06 3. Nicolas Roche +0.14 4. Haimar Zubeldia +0.16 5. Robert Kiserlovski +0.23 6. Alejandro Valverde +0.24 7. Rigoberto Uran +0.25 8. Rafal Majka +0.38 9. Roman Kreuziger +0.45 10. Leopold König

 

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr585479848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bicikli88 2013.08.27. 16:42:59

Ki a saxonál az első szamú ember?

Peter Szasz 2013.08.27. 22:52:46

Szerintem Roman Kreuziger.
süti beállítások módosítása