Tizenötödik szezonját kezdi meg jövőre, az ötödiket az Astanában. Paolo Tiralongo az igaz segítő - ahogy az olaszok fogalmaznak ’gregario’ - mintaképe. Ott volt 2010-ben Alberto Contador mellett a Tour de France-on, és rózsaszín trikóhoz segítette Vincenzo Nibalit a Giro d’Italián. A 36 éves olasz versenyző, az Astana Montecatini Termében zajló edzőtáborában szakított időt arra, hogy hosszú interjút adjon.

bettiniphoto_0125757_1_full_670.jpg

Eddig milyen az első összetartás?

Kiváló. Azért vagyunk itt, hogy egy kicsit összerázódjunk. Találkozunk az újakkal, megbeszéljük a programot, aztán ennek megfelelően tud mindenki otthon készülni.

Te, hogy vagy?

Velem minden rendben. Jó volt ez az évem, hisz csak egy háromhetesen indultam. Jövőre is a Giro lesz a fő versenyem. Ráadásul lesz egy speciális feladatom is, hisz „rám bízták” Fabio Arut. A mostani csapatban én vagyok a legidősebb, komoly tapasztalatom van a nagy körversenyekkel kapcsolatban. Ezért is kell Arura figyelnem, és ahol csak tudom segítenem. De ez nem teher, sőt. Szeretek a fiatalokkal foglalkozni, érdekes dolog és imádok a Giron versenyezni. Ha kihagyom, mindig van bennem hiányérzet. Az én feladatom tehát az lesz tavasszal, hogy a lehető legjobb formában érkezzek meg az olasz körre. Még a Tour is képben van, de erről csak később döntünk.

Szerinted milyen az idei útvonal?

A prezentáció után is egyből azt mondtam, tetszik. Ez most sincs másként. Szerencsére csak egy nagy utazás lesz, hisz Írországban kezdünk. Az ottani utakat nem ismerjük, de már most felkészítettek minket arra, hogy a második szakasz elég szeles lesz. Szerintem minden a Zoncolanon és a Val Martellon fog eldőlni. Arra a két etapra kell sok energiát megspórolni.

Említetted Arut. Milyen versenyzőnek tartod?

Nagyon jóban vagyunk, hisz elég közel lakunk egymáshoz. Amikor készülünk, szinte minden napot együtt töltünk. Első profi évében sokat fejlődött, nagy jövő előtt áll. Ami külön tetszik benne, hogy rettentő határozott, és hisz a munkában. Azt ugyan még meg kell tanulnia, hogy ebben a sportban nem csak szép pillanatok vannak, de erre még bőven van ideje.

Egyébként melyek azok a legfontosabb dolgok, amiket át tudsz adni egy fiatal versenyzőnek?

Talán az, hogy miként kell edzeni. Sok fiatal azt hisz, hogy ha felkerül a profik közé, dupla annyi edzésmunkára van szükség. Pedig ez nagyon nem így van. Nem a mennyiség, hanem a minőség a fontos. Aztán az is nagyon lényeges, hogy a szó szoros értelmében profi életet kell élni.

Tizenötödik idényedet kezded jövőre. Nincs benned hiányérzet a pályafutásodat illetően?

Sokan azt mondják, ha meglett volna bennem a bevállalósabb hozzáállás, több jó eredményem lehetett volna a háromheteseken. Belőlem soha nem hiányzott a győztes mentalitás. Volt egy bukásom 2003-ban, amikor súlyos gerincsérülést szenvedtem. Nagyjából két hónapig az ágyban feküdtem, majd jött egy hosszú kihagyás. Talán akkor változtam meg, és kezdtem el a sztárokért dolgozni. Így segítőként is rengeteg élménnyel lettem gazdagabb. És nincs bennem hiányérzet. Az én szerepem már csak ilyen. Segítem az összetettben esélyeseket és januártól októberig tekerek...és ha megnézed, elég kevés versenyt adtam fel.

Mi volt a legkellemesebb élményed eddigi pályafutásod során?

Mikor megvertem Scarponit:) Természetesen nagyon sok van. De ha egyet kell mondanom, akkor Alberto 2010-es Tour győzelmét emelném ki. Sőt, nem is az egész versenyt, hanem a Pau-i szakaszt. Négy vagy öt hegyet kellett megmászni azon a napon, köztük volt a Tourmalet és a Peyresourde. Tartottunk attól a szakasztól, hisz Andy Schleck előtt csak 8 mp-el vezettünk. Nagyjából 100 km-et mentem egyedül elől, sokat segítettem Albertonak aki a végén azt mondta: „fantasztikus voltál”. Ennél nagyobb dicséret nem létezik. Mondjuk az idei Girot is nehezen fogom elfelejteni. 39 fokos lázzal tekertem, és elértem Bresciáig. Nagyon jó érzés volt rózsaszínben látni Vincenzot.

Érdekes, nem is említettél olyan szakaszt, amit te nyertél meg…

Egy segítő már csak ilyen. Feláldozod magad, hogy a lehető legjobb eredményt érje el a csapatod. Persze nagyon büszke vagyok a két Giro győzelmemre, de Alberto és Vincenzo mellett tekerni meghatározó élmény.

Amikor az Astanához kerültél kaptál esélyt arra, hogy első számú ember legyél?

Egy évvel korábban szerintem megmutattam a Vueltán, hogy tudok küzdeni az összetettért. Első Astanás szezonomban a spanyol körön már Albertoért dolgoztam, de előtte kaptam lehetőséget a Giron. Mikor hetedik helyen álltam, jött egy csúnya bukás és fel kellett adnom a versenyt. De mindig megkaptam a lehetőséget arra, hogy szakaszgyőzelmeket szerezzek. Így lesz ez jövőre is.

paolo-tiralongo_1907237c.jpgTiralongo először 2011. május 19-én nyert szakaszt a Giron. Pont a korábbi csapattárs, a későbbi összetett győztes Alberto Contador (a háttérben rózsaszínben) előtt.

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr755667672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása