Tekert Bettini, Boonen, Basso, Nibali, Evans, Gilbert, és Hushovd mellett. Bár olasz versenyző mégis egy belga csapatban, a Quick Stepben lett pofi. Négy évet várt ez első rangos győzelmére, 2010-ben Nibalit segítette Vuelta győzelemhez. Idén júniusban tökéletes versenyzéssel megnyerte a nemzeti bajnokságot, és két nagy körversenyt is befejezett. Ismerjük meg jobban a jövőre már az Oricát erősítő Ivan Santaromitát.

Vuelta_2013_3_etape_Ivan_Santaromita_angriber.jpg

Mesélj egy kicsit a kezdetekről, hogy kerülték az országúti  kerékpár közelébe?

Mindent a testvéremnek Antonionak köszönhetek, aki egészen 1997-ig volt profi. A szüleimmel mindig mentünk nézni az ő versenyeit, én pedig beleszeretettem a sportágba.

Hol kezdtél?

Kilenc évesen kezdtem az UC Arsiate csapatában, aztán követtem a testvéremet a Velo Club Mendrisiohoz. Kiskoromban imádtam a versenyek hangulatát. Ahogy utaztunk a különböző helyszínekre, ahogy ültünk a srácokkal a kisbuszban és nevetgéltünk. Akkor még nem számítottak az eredmények. Szerencsés voltam a kerékpárnak köszönhetően két igazi családom is volt.

Milyenek voltak az első profi éveid. A Quick Step volt az első csapatod, aztán jött a Liquigas?

Szenvedtem az első profi éveimben. Talán túl fiatalon kerültem fel egy nagycsapathoz. Nem nagyon jöttek az eredmények. Szinte semmi nem stimmelt. Az első körversenyem is ilyen volt. Bár befejeztem a 2008-as Vueltát, de mivel az első héten buktam, végig egy keresztcsonttöréssel versenyeztem. Nem volt szép akkor fájdalommal tekerni. De utólag tudom, ebből is lehetett tanulni valamit.

Első profi győzelmedre 2010-ig kellett várni. Ugyanebben az évben Vueltát nyertél Nibalival…

Örök emlék, ahogy Madridban tekerünk a mezőny előtt, mint a győztes csapat. Nagyon szép volt az a három hét főleg. hogy Vincenzo szobatársa voltam. Így testközelből figyelhettem minden egyes reakcióját. Emlékszem az akkori keret nagy része tudta, hogy csapatot vált jövőre. Mégis nagyon profin versenyeztünk.

Aztán jött a BMC és Cadel Evans Tour győzelme. Emlékek?

Az első Tourom, és rögtön sárga trikót nyertünk. Mit lehet erre többet mondani. Csodálatos verseny volt. Az a három hét valóban egy igazi őrület. Nekem valahogy a Giro jobban bejön.

Elérkeztünk az idei évhez. Olasz bajnoki cím, és firenzei világbajnokság…

A bajnoki mez mindig is nagy álmom volt. Azon a napon minden összejött, de tényleg. Erőlétileg és taktikailag is topon voltam. Van ilyen verseny, amikor minden stimmel. Ráadásul a feleségem Chiara, a szüleim, és két jó barátom is kijött az olasz bajnokságra. Külön öröm, hogy az ő jelenlétükben tudtam nyerni. A válogatottság is szép élmény főleg, hogy hazai pályán volt a vb. Nagy hangulatot csináltak az olasz szurkolók. Mondjuk én buktam, de ettől még büszke vagyok arra, hogy kerettag lehettem.

A pályafutásod során volt szerencséd olyan versenyzők mellett tekerni, mint Bettini, Boonen, Basso, Nibali, Evans, Gilbert és Hushovd. Kitől tudtál a legtöbbet tanulni? Melyikük tette rád a legmélyebb benyomást?

Egyértelműen Basso. Egy igaz PROFI. Így nagybetűvel. Ahogy edz, ahogy készül, ahogy él. Minden szinten követendő példa. Nem lakuk messze egymástól, sokat tekerünk együtt. Így jó pár dolgot el tudtam lesni tőle.

Jövőre új csapatban versenyzel, az Oricában. Mik a legfontosabb céljaid?

Nagyon várom a 2014-es szezont. Remélem, a komoly versenyeken megkapom a lehetőséget. A Giro-Tirreno kettősre készülök kiemelten. A csapat nagy részét már ismertem régebbről, de egyébként is vagyunk páran olaszok. Az biztos, hogy a Tour de San Luison kezdek.

Álmaid versenye?

A Giro és Liége-Bastogne-Liége.

Legnagyobb hibád és erősséged?

Nem hiszek eléggé magamban, és túl hamar képes vagyok drámaian kezelni egy helyzetet. Előnyös tulajdonságom, hogy nagyon kitartó vagyok.

Milyen magánemberként Ivan Stantaromita?

Nyugodt, egyszerű srác. Szeretek a feleségemmel és barátaimmal lenni. Elmenni, enni egy jó pizzát…

Nagy szenvedély a kerékpáron kívül?

Imádom a technikát, Apple függő vagyok:)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr335689410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása