BG86 2013.12.29. 11:36

Ciao Italia!

Régen pletykáltak róla, mégis csak szombat este vált valóssággá. Paolo Bettini az olasz válogatott szövetségi kapitánya bejelentette a lemondását. Nem volt egyszerű döntés, de meg kellett hozni. A 40 éves szakembert ugyanis megkereste Fernando Alonso 2015-ben induló csapata. Bettini szeretne valami nagyon alkotni, és erre a jövőben menedzserként lesz lehetősége. 

bettini.jpgBettini három év után, Alonso miatt mondott le a szövetségi kapitányi posztról

"Egészen december 18-ig nem is gondoltam arra, hogy lemondjak. Aztán jött egy találkozó, ahol felvázoltak elém egy nagyon érdekes tervet. Hosszú távú program, sok lehetőséggel, komoly pénzügyi háttérnek köszönhetően. Az új környezetben majd biztosan lehet alkotni, Ez egy igazi kihívás lesz. Olyan lehetőség, amit nem lehetett kihagyni. Rengeteget gondolkoztam azon az elmúlt napokban. A szerződésemnek a szövetégnél nem volt lejárata, gyakorlatilag rajtam múlott, hogy meddig maradok. Aztán hosszú töprengés után meghoztam a döntést, és péntek este felhívtam Di Rocco elnök urat".

Bettini 4 hónappal Franco Ballerini tragikus halála után, 2010 júniusában vette át az olasz válogatott irányítását. Vezetésével egyetlen érmet sem nyert a nemzeti csapat, Pozzato (2010) és Nibali (2013) vb negyedik helye számít a kapitány legjobb világbajnoki eredményének. A kerettagok mégis nagyon szerették. A firenzei vb után is sokan dicsérték a a taktikai elképzelései miatt.

"A döntésembe hátterében az áll, hogy kaptam egy kiváló ajánlatot. Arról sajnos január 7-ig nem beszélhetek, hogy kitől. Engem akartak, és a felvázolt célok összhangban voltak az én elképzeléseimmel".

Bár Bettini nevet nem említett/említhetett könnyedén kitalálható, hogy a Fernando Alonso 2015-ben induló csapatánál, a FACT-nál (Fernando Alonso Cycling Team) vállal majd munkát. Annál az együttesnél, amelynek várhatóan az Atihad, vagyis az egyik Egyesült Arab Emirátusokbeli légitársaság lesz a főszponzora.

"Fájdalmas döntést hoztam. Lehet, hogy nem jöttek az eredmények, de nagyon sok szép emlékkel gazdagodtam az elmúlt 3 évben. Felépíteni egy válogatott igazán szép kihívás volt. Ilyen szempontból, rengeteget tanultam".

Bettini távozik, az olasz szövetség pedig kapitány nélkül maradt. A sajtó szerint Davide Cassani (egykori kiváló válogatott kerékpáros, kétszeres Giro szakaszgyőztes, jelenleg a RAI kommentátora) vagy Maximilian Sciandri (az atlantai olimpia mezőnyversenyének bronzérmese, jelenleg brit kapitány és a BMC szaktanácsadója) lehet az új kapitány.

betti.jpgBettini és az Olasz Kerékpáros Szövetség elnöke Renato Di Rocco

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr575715781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása