Oleg Tinkov kétségtelenül az egyik legérdekesebb és legellentmondásosabb személyisége a mostani mezőnynek. Az emlékezetes ”Contador ellenes” Twitter bejegyzés tette igazán híressé, a Tinkoff-Saxo csapat (új) tulajdonosát. Azt tudtuk róla, hogy imádja a kerékpárt, most viszont a gyerekkora mellett a jövőbeli terveiről is mesélt.

tinkoff_saxo_ila_1864_670.jpgBalra Riis, jobbra Tinkov

"Egy szibériai kisvárosban születtem. Az édesapám egy bányában dolgozott, havi 100 rubelt keresett. Én nagyon szerettem volna egy motort, de az 200 rubelnél kezdődött. Világos volt, hogy erre nem lesz pénzünk. Szóval lejjebb adtam az igényekből. Akkoriban volt egy lehetőség a helyi kerékpáros csapatnál, hogy ha tag leszel, kapsz ingyen egy gyönyörű kerékpárt. Elmentem… minden így kezdődött”. Oleg Tinkov szponzorként 2007 óta van jelen a sportágban, tavaly december óta már tulajdonosnak mondhatja magát. Bjarne Riistől vásárolta meg a WT licenszet, és létrehozta a Tinkoff-Saxo csapatát. "Tizenkét éves lehettem, amikor megnyertem az első versenyemet. Még arra is emlékszem, hogy nem sokkal a befutó előtt leesett a láncom. Jó és eltökélt voltam, igazi sprinter. Sok versenyt nyertem, és én voltam az egyetlen a csapaton belül, aki egyetlen edzést sem hagyott ki. Lett volna lehetőségem arra, hogy profivá váljak, de besoroztak. Ezt követően a civil szférában helyezkedtem el. A lelkesedés és a lendület nem csökkent. Talán nem is baj, hogy így alakult az életem. Egy korosztály vagyunk Cippolinivel, így őt kellett volna legyőznöm, hogy versenyeket nyerjek. Ez valószínűleg nem ment volna”. 

Az országúti kerékpár tehát már kiskorában rabul ejtette. Valószínűleg volt példaképe is."Eddy Merckxt nagyon szerettem. És Pantanit. Érte nagyon lehetett szorítani” A mostaniak közül van kedvenc? "Cancellara. Ahogy edz, ahogy versenyzik, amilyen elkötelezett. Tetszik a stílusa is”. Tour vagy Giro? "Imádom az olasz kört. Van egy speciális hangulata, és csodálatos tájakon megy a mezőny. Azt tervezem, hogy ott leszek majd az idei Giro rajtnál Belfastban. Jó pár szakaszt szeretnék letekerni. Természetesen elejétől a végig. Az egynaposok közül a Milano-Sanremo a kedvenc. Egyrészt a táv miatt másrészt, mert minden alakalommal egy két keréken zajló háborút láthatunk azon a versenyen”. 2007-ben tűnt fel először a mezőnyben, mint szponzor. Ennek az évnek már tulajdonosként vághat neki. 

tinkov1.jpgCsak lazán, bukó nélkül

"Az a célom, hogy enyém legyen a világ legjobb csapata. Erre Riis és Contador neve a garancia”. Az emlékezetes Tourt követő Twitter bejegyzés óta kihagyhatatlan kérdés: milyen Tinkov úr kapcsolata Albertoval? "Kiváló. Tisztáztunk mindent. Még Karácsony előtt is beszéltünk. Neki köszönhetően lehet esélyünk a Touron. Szerintem, Contador az egyetlen, aki legyőzheti Froome-ot”. És Nibali? "Nála tökéletesebben senki nem megy le hegyről. Jobb, mint Savoldelli volt. De az időfutamban még nem az igazi. Erős, viszont nálam nem ő a következő Tour győztese”. Várhatóan a 2014-es év sem telik el, néhány meglepő Tinkov nyilatkozat nélkül. Mit várhatunk tőle ebben az évben? "A korábbi UCI vezetést nem ismertem. Azt viszont csak remélni tudom, hogy Cookson jobb lesz náluk. Lendületet és hitelességet kell hoznia a sportágnak. De lesz egy másik feladata: új rendszert kell kidolgoznia, a nagycsapatok védelme érdekében. Elsőként az ASO és az RCS Sport vezetőivel kell leülni, hogy a televíziós pénzek elosztásáról beszéljünk. Az nem normális, hogy egy előadásban, amit ők rendeznek, a főszereplőket nem díjazzák normálisan. Márpedig most ez a helyzet”. Megoldás? "Személy szerint addig is elmennék, hogy bojkottáljuk a Tourt. Ha ez kell a megegyezéshez…” 

Ugye, senki nem várt más befejezést Oleg Tinkovtól?

 

4 komment

Címkék: Tinkoff

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr985771045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ruczak 2014.01.20. 15:52:59

Megjegyzem, ha kapnának a csapatok is ebből a pénzből, most lehet, hogy az Euskaltel is is lenne még!

BG86 2014.01.20. 16:09:48

@Ruczak:
Valószínűleg. Három nagy körverseny esetén, elég nagy pénzekről beszélünk., az a vicces, eddig ez miért nem volt alap. (BG)

BG86 2014.01.20. 16:09:48

@Ruczak:
Valószínűleg. Három nagy körverseny esetén, elég nagy pénzekről beszélünk., az a vicces, eddig ez miért nem volt alap. (BG)
süti beállítások módosítása