Az idei Giro harmadik napján ünnepli a 35. születésnapját. Eddig 18 nagy körversenyen indult, de még egyszer sem nyert összetettet. Vagyis Joaquim Rodríguez számára májusban, az utolsó esélyek egyike következik. Ha nem az utolsó.

bettiniphoto_0162808_1_full_670.jpg 

A legutóbbi négy nagy körversenyén, háromszor volt dobogós. A tavalyi Touron szerzett 3. helyét sokan meglepetésnek tartották, ő nem. Mint mondja mindenből - így a legutóbbi világbajnokságon szerzett ezüstéremből – is lehet tanulni. Már most, február közepén a Giro d’Italia körül forognak a gondolatai, és próbál felkészülni egyik legnagyobb riválisából. Nairo Quintana ugyanis hozzá hasonlóan nem a Tour de France-on, hanem az olasz körversenyen áll rajthoz.

„Soha nem a lehetséges ellenfelek, hanem az útvonal alapján választok versenyt. Ez most sem volt másként. Miért kellene kockáztatnom a Tour macskaköves szakaszain? Csak akkor megyek el egy versenyre, ha van esélyem megnyerni. A Giro-ra top formában kell érkeznem. Ha minden rendben van az erőnlétemmel, támadni is könnyebb” – mondja Joaquim Rodríguez. A 34 éves spanyol versenyző májusban 19. nagy körversenyén áll rajthoz, de nyernie még nem sikerült. Most mi kellhet a sikerhez? ”Támadó szellem, és agresszív versenyzés. Egyszerű a helyzet: én megyek előre a hegyeken és szerzem a másodperceket, miközben a többiek veszítenek velem szemben. Mikor elkezdtem versenyezni, két álmom volt. Háromhetest illetve egy klasszikus egynapost szerettem volna nyerni. Utóbbi összejött (LBL+3 Lombardia) a nagy körversenyekkel még nem volt szerencsém”. Szerencse… minden ezen múlna? „Ha az eredményeket nézzük, igen. Sokszor úgy veszítettem, hogy korábban az adott verseny többször is a kezemben volt”. Legjobb példa erre a 2012-es Vuelta, és az emlékezetes Contador-féle korán indított támadás. „Szerintem előre senki nem mondta volna meg, hogy azon az etapon gondba kerülhetek. Még csak nem is gondoltam ilyen forgatókönyvre”. Purito - a tavalyi világbajnoksággal ellentétben - már régen túltette magát a két évvel korábbi Vueltán, és az előző évből erőt merítve készül a mostani szezonra. „Legutóbb a Touron versenyeztem, de a Giron mindig is jobban éreztem magam. Sok minden megváltozott velem kapcsolatban. Valerio Piva elment a Katushától, és elkezdtem azzal a José Azevedoval dolgozni, aki korábban csapattársam volt az ONCE-ban. Tőlem már versenyző korában is sokat lehetett tanulni. Aztán változtam én is. 2010 előtt úgy mentem el a Girora, hogy nem voltam biztos magamban. Most tudom, hogy képes leszek a győzelemre”. Miért is? „Imádok edzeni, és mindig 100%-on pörgök. Nekem szükségem van a munkára. Arra, hogy állandóan a maximumot hozzam ki magamból. Az összes edzőmtől tanultam valami fontosat. Tapasztaltabb lettem, sok mindent megéltem. Ezek mind számítanak”. De mi az elmúlt évek legnagyobb tanulsága? „Egyértelműen az, hogy ne finomkodjak. Ha van esély megnyerni egy versenyt, akkor azt az esélyt kegyetlenül ki kell használni. A 2012-es Giron, a Lago Laceno-i szakaszon látszott egy kis gyengeség Hesjedalon, mégsem támadtam. Ez hiba volt. Ha akkor elindulok, lehet enyém a rózsaszín trikó”.

Joaquim Rodríguez számokban:

18 - alkalommal indult háromhetes versenyen

3 - Rodríguez dobogós helyezései: 2013-Tour (3.) 2012-Vuelta (3.) és Giro (2.)

9 - körversenyen zárt a Top 10-ben

2 - szakaszt is nyert a 2012-es Giron, de csak a piros trikó lett az övé

1 - alkalommal adott fel háromhetest (2009-Giro)

Legjobb eredménye: 2012-Giro d'Italia (2.hely)

 

Egy év szünet után Rodríguez ismét visszatér az olasz körversenyre. Változtat a felkészülésén (első számú segítőjével Dani Morenoval ellentétben, szinte biztosan kihagyja a Tirrenot) kevesebbet fog versenyezni, és többet készül magaslati edzőtáborban. „A 2012-es Giro előtt elindultam a Tirrenon és a Baszk körön is, idén azonban csak a Katalán körversenyre megyek. Kétszer is a Teidén fogunk készülni azzal a csapattal, amelyikkel rajthoz állunk Olaszországban. Egyszer az ománi, egyszer pedig a Katalán kör után”. Felkészülés a Tirreno nélkül. Ez elsőre nem tűnik teljesen ésszerű döntésnek. „Szerettem volna menni, de miután azt mondták, hogy kötelező rajthoz állnom Dubaiban, újragondoltam a programomat. Ha nagyon jól állok március közepén, még a Sanremo is elképzelhető. De ez csak egy terv. Annak örülnék a legjobban, ha sokat tudnánk Dani Morenoval együtt versenyezni. Ekimov ugyanis szeretne szétszedni minket. Erről majd beszélnünk kell vele”. Zárásként az egyik legfontosabb kérdés: ki lesz a legnagyobb rivális a Giron? „Quintana. Nem is értem miért itt indul. Erről majd beszélek vele. Meg talán el is mondom neki, hogy itt nem Froome ellen fog versenyezni. Nálam nem a táblázatok a wattok és a számok fontosak. De a viccet félretéve, tudom mennyire erős a hegyen, de a Giro az én versenyem. Ezt szerintem ő is tudja”.

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr325816532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása