Egy kerékpáros blogon ritkán szoktak focival - jelen esetben egy alig ismert focistával – foglalkozni. Mi most mégis kivételt teszünk, és (nyilván nem véletlenül) elmesélünk egy történtet Alberto Brignoliról, az olasz másodosztályban szereplő Ternana kapusáról.

brignoli.jpg 

Profi focista vagyok, és ennek nagyon örülök. De legnagyobb nagy szerelemem a kerékpár. Marco Pantaninak köszönhetek mindent. Amikor ő abbahagyta, én sem tudtam tovább tekerni. Pedig volt bennem fantázia. Nyolc évesen miatta kezdtem el versenyezni” – meséli Brignoli aki a Serie B-s Ternana kapusa. Sőt, egyik legnagyobb tehetsége. Állítólag már a Milan is figyeli.„A barátaim között mindenki focizott. Én valahogy a kerékpárt választottam. Egy Bergamo környéki kisvárosban ahol felnőttem, egy helyi pap vezette a csapatot. Nagyjából az első edzésen szerelemes lettem ebbe a sportágba. Minden nap tekertem nem ritkán 20 km-et, ami azért abban az életkorban nem volt kevés.

Apukámnak kötelező volt velem néznie a versenyeket, együtt szurkoltunk Pantaninak. Amikor kiderült, hogy a ’99-es Girot nem fejezheti be, neki kellett elmagyaráznia a történéseket. Emlékszem, kezdetben azt mondta, pár hét és újra láthatjuk. Ezt nem volt könnyű megértenem. Direkt olyan Bianchis szemüvegem volt, mint Marconak. Amikor Tourt nyert, beszíneztem sárgára a kerékpárom”. Aztán jött 1999. június 5-e, és az addig remeklő Pantanit (magas vörösvérsejt száma miatt) nem engedték tovább versenyezni a Giron.

Ez pedig a 23 éves kapusnak egy töréssel ért fel. „Elveszítettem a motivációmat. Nekem Marco jelentette a kerékpárt. Egy kissrác mindig azt mondja: igen, olyan szeretnék lenni, mint…És én ekkor nem tudtam befejezni a mondatot. Elveszítettem a példaképemet”. De szerencsére Brignolit, megmentette egy sportág. Manapság pedig a Ternana egyik legnagyobb értékének számít. „Ahogy Marco ment fel a hegyre, arra nincsenek szavak. Ő volt minden idők legjobbja. A kerékpár mutatja meg igazán, mit jelent a szenvedés szó. Össze sem lehetne hasonlítani vele a labdarúgást. Őszinte leszek, nekem kerékpárosnak kellene lennem…”  

 

 

3 komment

Címkék: Pantani

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr735818056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ay Mama, Que paso 2014.02.17. 18:21:25

több szempontból is nagyszerű és tanulságos történet, de mégis ez a csúcsok csúcsa egy helyi pap vezette a csapatot, hát Isten áldja :)

meghallgattam a podcastot is, hol lehet a közvetítéseket megtalálni?
süti beállítások módosítása