Poels boldog.jpg

Két évvel ezelőtt, egy szörnyű bukást követően Wouter Poels pályafutása nagyon komoly veszélybe került. A Tour de France-on hatalmasat borult, és hiába tért vissza, jelentősebb eredményt nem tudott felmutatni. Egészen tegnapig, amikor a baszk kör királyszakaszát nyerte meg.

Előzetesen a negyedik szakasz tűnt az egyik legmeghatározóbbnak az idei viadalon, hiszen gyakorlatilag egy hegyi befutóra került sor. Ennek megfelelően sokan próbálkoztak támadással a szakasz végén. A nagy nevek közül először az összetettben élen álló Alberto Contador volt, akivel azonban végig tudta tartani a lépést Alejandro Valverde. Akkor, amikor a Tinkoff-Saxo versenyzője már harmadszor próbálkozott, és akkor sem tudta leszakítani honfitársát, mások kerültek előtérbe. Spilak, Pinot és Péraud is akciózott, ám végül az idén már az Omega színeiben tekerő Wout Poels ugrott meg jókor. A nem túl jelentős előnyét végig megtartotta, a végén még egy kis ünneplés is belefért, mielőtt áthaladt a célvonalon. A második Alejandro Valverde lett, aki azzal, hogy nincs időjóváírás sokat nem faragott a hátrányából Contadorral szemben- azért két másodpercet sikerült, harmadikként pedig Samuel Sanchez zárt, aki korábban már nyert itt szakaszt. Jó hír a BMC-nek, hogy Cadel Evans úgy tűnik tényleg magára talált, és a Belkinnél is elégedettek lehetnek, hiszen Bauke Mollema is bizonyította, a hétfői gyengélkedése csak egy rossz nap, és nem a gyenge állapot következménye volt.

 

Nyilatkozatok

Wouter Poels: Hosszú és nehéz szakasz volt, a legelső kilométertől az utolsóig nagyon magas volt a tempó. A csapat azonban remekül dolgozott. A célunk az volt, hogy javítsunk az összetettben, és ha lehet, nyerjük meg a szakaszt. A végén Contador nagyon erősen támadott, de aztán volt egy pillanat, amely során mindenki csak figyelte a másikat. Ezt próbáltam kihasználni, és sikerült is. Nagyon boldog vagyok, határozottan a pályafutásom legfontosabb győzelme. A súlyos sérülésem után sikerült visszatérnem, egy ilyen remek csapatban tekerhetek, és ma még nyertem is, ez óriási!

Alberto Contador:A mai egy nagyon kemény és gyors szakasz volt. 52 km/h-s átlaggal tekertünk az első órában. Köszönet a csapatnak, nagyszerű munkát végzett, holnap pedig még többre lesz szükség. Azt sajnálom, hogy a végén veszítettem pár másodpercet Valverdével szemben. Ezúttal teljesen más volt a hegy, mint korábban, jóval lassabban mentünk rá fel a szembeszél miatt. Láttam, hogy egy-két riválisomnak nehézségei vannak, mondtam is Alejandronak, hogy támadjunk, de ő csak a kerekemet figyelte. Tudom, hogy különösen a szombati útvonalon képes lesz egy jó időfutamot produkálni, de én sem leszek rossz. Azon fog múlni, hogy ki milyen erős, ki mennyire tud regenerálódni. A 12 másodperc nem sok, de inkább legyen ő mögöttem, mint én mögötte.”

Alejandro Valverde:Lehet, hogy egy kicsit visszafogottabb voltam, ez leginkább azért van, mert a szombati időfutam és a pénteki szakasz is keménynek ígérkezik. Leginkább csak Contador támadásaira reagáltam. Persze megpróbálhattam volna támadni, de nem tudtam, hogyan fog rá válaszolni- nagyon erős jelenleg. De én is jól érzem magam, szerintem szombaton jól fogok tekerni.

 

A baszk kör ötödik szakaszát pénteken délután fél 4-től élőben közvetítjük az Eurosporton.

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr216015319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lallaj 2014.04.12. 10:00:05

Hello!

Mikor lesz a mai verseny? Mert a műsorban csak a tegnapi verseny ismétlései vannak feltüntetve és hajnal 3korra van írva a 6.szakasz ismétlése.

BG86 2014.04.12. 11:16:25

@Jack24: Szia!
Igen-igen, amikor Bundesliga van, akkor mindig előfordul némi kavar. Lényeg h itthon német foci megy, de csak nálunk(Mo-n). Ezért szerepel néha rosszul a műsortervben. Mert a nemzetközin látható a keró. Ismétlés az E2-n: éjjel 3 kor illetve vas reggel 7-kor. Az Eurosporton: vas reggel 9-től.

lallaj 2014.04.12. 11:18:22

Akkor sajna lehet nem fogom látni.
Köszönöm az infót.
Szép napot.
süti beállítások módosítása