A blog egyik szerves része lesz, hogy igyekszünk rendszeresen jelentkezni podcastekkel is. Az elköszönés valamiért eltűnt, legközelebb már az sem fog, reméljük tetszeni fog! 

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr925469907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ScotTibi 2013.08.22. 00:14:31

Sziasztok!
Sehogy nem találom a magyar face oldalt ahol lehet közvetlen írni es válaszoltok. De írom itt hátha ezt is néztek.
Nem okoskodni szeretnek es en is nagyon utálom a hülye kommenteket, ne haragudjatok de ezt most le kell írnom mert nagyon bántja a fülem az, hogy Ti sem gondoljátok komolyan ami egy néző által felvetett kérdés, hogy Országúti versenyen valaha lesz tárcsafek a bringakon...?! SOHA! Hogy lenne akar a kerek cseréket illetően, vagy akkor amikor gramm mániáról beszélünk stb...stb... Ugy, hogy bármilyen gyorsan is menjenek egy lejtmenetben vagy bárhol ha eddig meg fogta őket egy jo V fék ezután is elég lesz...
Hat ne haragudjatok ezért! Nem fogok többet ilyet beírni, de ez...

Peter Szasz 2013.08.22. 09:00:28

Szerintem olyan 70-75%-a a mezőnynek célba fog érni, nem hiszem, hogy 200 indulóból 70-80 kerékpáros feladná, a kötelező világbajnoki feladók, meg a sajnálatos bukásokból adódó feladások meglesznek, de szerintem nem lesz kiemelkedőbb az a szám. Ha a csapatok inkább hegyi menőkkel készülnek, akkor nekik bírniuk kell a hegyeket.

Itt a linkje a facebook oldalnak
www.facebook.com/Eurosport?fref=ts

Peter Szasz 2013.08.22. 10:54:13

Egy témát szeretnék felvetni, ami engem mostanában foglalkoztat, az a mostanában jellemző kimagasló fizetések (Nibali, Froome, Quintana). Nem elvitatni vagy turkálni akarnék én más pénztárcájában, csak érdekel, hogy ez meddig tartható? Mert emlékszem pár éve még Sipiék azt beszélték Jenővel, hogy 5 millió eurós költségvetéssel egy US Postal szintű top klubot lehetne üzemeltetni. Ma ez Nibali 1 éves fizetése.
Rabobank 1996-2012
Euskatel 1994-2013
Vacansoleil 2008-????
2 legendás és közel 6 éves csapat aminek ugyan az a szponzora alakul át, szűnik meg vagy a megszűnés mezsgyéjén lavíroz. Még szerintem a folyamat elején járhatunk, de kezd ilyen football szintjére emelkedni ez az egész. A football vízfeje is szerintem a kipukkanás szélén áll. Nem e lenne érdemes itt is valami fizetési sapkát bevezetni vagy valami olyan intézkedést hozni ami védené a kiscsapatokat és a nagyokat meg nem hagyná degradálódni a semmivé.

Vittorio2 2013.08.22. 12:49:02

@Peter Szasz: Volt már erről szó korábban is, a szabályozás azonban elmaradt tudomásom szerint. A gazdasági helyzet miatt sorra mondják vissza a cégek a szponzori szerződéseket, jelenlegi munkahelyem is hasonló cipőben jár.
Azonban a maradó és felbukkanó tőkeerős cégek a pénzükért teljesítményt várnak,ráadásul gyorsan, sőt minál gyorsabban, főleg ha topcsapat mellett állnak, így aztán a "sztárok" fizetése az igazolási piacon az eredménykényszer miatt is felverhető. Nem olyan buta dolog a "szponzori szökés" fogalma:). Persze ezernyi oldala van ennek, de a "cipő és az elvárások" iszonyúan tudnak szorítani még egy topcsapatot is.
A fizetések azért még nem annyira elszabadultak mint a futball netán az amerikai sportok világában, a kerékpározásban amennyire beleláthatunk, működik a felelős gazdálkodás a csapatoknál.
Ahogy Sipi mondta annak idején, a profi kerékpáros addig és úgy teker, amíg és amennyire megfizetik:).
Sokszor és sokan a csapatokat teszik felelőssé a megszűnés miatt, de a szponzor eltűnése után... Pénz nélkül nekik sem megy.
Ezért volt érdekes a Tour előtt és után felröppenő csapategyesítési pletykák özöne, amelyekből aztán (sajnos?) nem sok minden lett.

Peter Szasz 2013.08.22. 13:05:38

@Vittorio2: 1998-óta nézek rendszeresen kerékpárt, és nekem mindig fájó volt, ha egy csapat akit több éven keresztül lehetett látni csak úgy eltűnik a semmibe. Kicsit ilyen szentimentalista vagyok ha a múltról és a hagyományokról van szó. Tudom itt nem úgy vannak a csapatok, mint a footballban, itt jöhetnek mehetnek a szponzorok, meg nyilván nem várható el senkitől se, hogy a cég utolsó fillérjét egy kerékpár csapatba ölje bele. Csak nekem az Euskatel eltűnése részben feldühít, mert olyan könnyen (dumálok innen a fotelből) megmenthető lehetne. Baszkokat mindig is az össze tartozásról, a lokálpatriótizmusukról stb.. voltak híresek. Az Athletic Bilbao football klub simán kisegíthette volna őket 6-7 millió euróval ez football szintjén aprópénz kerékpárban meg 1 év, és aki időt nyer az életet nyer. És lemerném fogadni, hogy akkor még büszkébben és még dacosabban tekertek volna és képviseltél volna a szülőföldjüket. Persze előtte az összes nem baszk kerékpárost elküldték volna.

Vittorio2 2013.08.22. 14:05:19

Akkor nagyjából egyidőben kezdtük a kerékpársport követését, régi szép idők az Eurosportot nézve:).
Nekem szintén nehezen emészthető egy-egy csapat megszűnése, sőt bevallom, még a szponzor miatti névváltoztatás sem tetszik igazán:).
Sajnos a pénz diktál mindenben. Nem vagyok biztos benne, de az Euskatel megmentése sem egyszerű dolog, már csak baszk kötődés miatt sem, még élénken él egy régi Tour közvetítés alatt látott zászló felirata: "egy baszk soha nem lesz spanyol". És ne keverjünk ebbe politikát:). Sem.
Nem látjuk pontosan mi történik a háttérben, azt tudom azonban, hogy futball klub megmenteni nem fog egy csapatot sem, szintén sajnos... Ami biztos, a pár millió eurot a klubok mindig magukra áldozzák majd, a futball példánál maradva, 6-7 millióból már megvan egy új igazolás náluk, és az egy ízeltlábúval (elnézést az érintettektől) megnövelt létszámú keret ugye nagyon fontos mint tudjuk.
A nagy pénz elosztása sem lesz egyenlő még egy darabig, pedig ha valamibe, akkor a kerékpárba főleg ezen a szinten érdemes pénzt fektetni, az idei Tour de France pl. a legnézettebb műsorok egyike volt. Azt hiszem emlékezetes lesz a Sojasun cég nyilatkozata, akik a Tour alatt ha jól emlékszem 30%-al növelték eladásaikat. Ezt az adatot remélem Kedves Kommentátoraink is megerősíthetik:)
Hosszan sorolhatnánk a megszűnt, átalakult csapatokat, nekem egyelőre a nosztalgiázás marad:), a Festina, a Mercatone Uno, a TVM, az Asics, a Mapei, a Banesto, az ONCE, a Kelme, a Saeco és így tovább.
Az hiszem mindenben egyetértünk, de én bevallom, nem tudok megoldást. Erőszakkal nem lehet szponzort a csapat mellé hozni (illetve lehet, csak az... khm).
De ha lenne egy jelentősebb lottó nyereményem...

Peter Szasz 2013.08.22. 15:42:18

Az ONCE meg a Banesto legalább a mai napig léteznek igaz már Astana és Movistar név alatt, mondjuk hírből sem az egyik csapat sem amik voltak.
Manolo Saiz ahogy üvöltötte bele a hangosbemondóba (rádió híján) (rádió használata is megérne a misét szerintem) hogy VENGA! VENGA! VENGA! VENGA!
felejthetetlen:)
Sojasunnal igazad van néztem én is azt a közvetítést ahol elhangzott, hogy mennyivel növelték az eladásaikat a Tour ideje alatt.
Remélem jó és eredményes Vueltával tudnak a baszkok majd búcsúzni.
Remélem azért később lesz még igazi baszk csapat a World Tour csapatok között. Orbea és a Caja Rural még baszk csapat. Az Orbea Cycling Team 1932-ben alapították, azért az elég kemény :) 2 évvel azután, hogy az Orbea cég elkezdett kerékpárokat gyártani. 1840-ben alapították a céget és mint minden magára adó kerékpár gyár először fegyvergyártással foglalkozott egészen 1930-ig. Mai napig az egyik legnagyobb spanyol kerékpárgyártó. Az Orbea értelemszerűen az Orbea csapatát a Euskaltelt és egy amerikai illetőségű Herring Gas team nevű csapatot lát el kerékpárokkal.
Az Orbea csapatának a general managerre Alvaro González de Galdeano (az öccse a híres Igor González de Galdeano) és ők a baszkok nemhivatalos nemzeti csapata. Csak baszk kerekesek tekerhetnek a csapatban.
Picit elkalandoztam :D bocsi

Vittorio2 2013.08.22. 17:17:22

Istenem, Igor Gonzales, ezer eve nem hallottam a nevèt:). Az Orbea "igazi" baszk csapatkènt nem tudom meddig juthat el, remélem még nagyon sokaig folytatodik a törtènetük. A törtènelem leckét köszönöm:), erröl keveset tudtam, de minden informàciot elraktàroztam.
Manolo Sainz emblematikus alakja es hangja mindenkinek emlékezetes aki csak hallotta. A jo Vueltaèrt pedig szorithatunk, en szurkolni fogok az Euskatelnek (is).

vuella 2013.08.22. 17:35:10

Remélem a baszkjaim mind befejezik, igen jó helyeken!

vuella 2013.08.22. 17:36:13

Lemaradt a lényeg: Köszi az elemzést!

Vittorio2 2013.08.22. 19:18:13

@vuella: a "baszkjaid" söt "baszkjaink" befejezik es szerintem nagyon odateszik magukat. Ajánlom nekik:).
süti beállítások módosítása