Nem zárt jó világbajnokságot, de nem is reménykedett éremben. Megnyerte a Tourt, de még októberben sem jut ideje a pihenésre. Chris Froome vasárnap a Lombard körversenyen áll rajthoz. Előtte azonban hosszú interjút adott a La Gazzetta dello Sportnak.

tirreno_froome-500x333.jpg

Chris, milyen érzésekkel vágsz neki a Lombard körnek?

A vb nem sikerült túl jó, de nem is vártam sokat magamtól.  Rui Costa viszont tökéletes versenyt futott.

Ismered az utakat, ahol majd a vasárnapi verseny zajlik?

Igen, mivel egy évig Nessoban (Como közeli kisváros) laktam. Még a Barloword-ös időszakomban. Sokat edzettem a Ghisallo elnevezésű emelkedőn, ami majd szerepel is a programban. Szép vidék, de télen hideg. Akkor lehetetlen 6-7 órát edzeni azon a környéken.

Az igaz, hogy valamennyire meg is tanultál olaszul?

Hát, nem tökéletesen, de egész jól beszélek. Egy kis trükk segítségével tanultam. Minden reggel edzés előtt, kiragasztottam egy kis cetlit 10 ismeretlen szóval a kormányomra. Menet közben tanulgattam.

Mikor jött el az az időszak amikor elhitted, hogy esélyes lehetsz egy nagy körversenyen?

A 2011-es Vueltán, amikor Wiggins segítettem. Akkor a hegyi befutók alakalmával simán tartottam a lépést a legjobbakkal. Ekkor kezdtem hinni abban, hogy komoly esélyeim lehetnek valamelyik háromhetesen.

Van még valami, amiben fejlődni tudsz?

Persze. Nagyon sokat kell még javítanom a kerékpáron elfoglalt pozíciómon. Most sem rossz a helyzet, de javítható a dolog. A könyökömre és a térdemre kell főleg figyelnem. És persze taktikailag is tudok még előre lépni.

Mennyit számítanak a teljesítményedben a fizikai adottságaid, illetve az edzésmunkád?

A fizikai adottságok fontosak a kerékpársportban, de csak egy ideig. Utána jön elő az edzésmunka. Én sem két jó év után érkeztem esélyesként a Tourra. Ebben legalább 10 év munkája benne volt. Átlagban napi három óra edzés, az kb. 15.000 óra a nyeregben.  És több mint fél millió kilométer. Ez csak így megy.

 Ki segített sokat?

Bobby Julich, aki pontosan látta, hogy milyen számokat produkálok az edzéseken. De ezeket valahogy nem tudtam hozni verseny közben. Meggyőzött arról, hogy nyugodtan kell dolgoznom. Megtanított arra is, mikor kell az adott hegyen támadni. Ez így kimondva egyszerűnek tűnik, pedig nem az.

chris.jpgFroome Trevisoban, a Pinarello gyár központjában

 Egyébként régebben kinek szurkoltál?

Sokat néztem a Basso-Armstrong csatákat a Touron. Lance volt az erősebb, szóval Ivannak szurkoltam.

…és manapság az emberek az út szélén?

Hát, ha a Tourból indulok ki, akkor Quintanának (nevet). Kétségtelenül ő a legnagyobb riválisom.

És a többiek: Nibali, Contador?

Alberto nem futott jó évet, de még mindig nem felejtett el azt, hogy kell nagy versenyt nyerni. Nibali rengeteget fejlődött, főleg az időfutamban.

Egy ilyen tökéletes idény után, melyek a jövő évi céljaid?

A 2014 programom nem nagyon lesz más, mint az idei. Valami mégis változik, nem lesz annyira stresszes a szezon. Ebben az évben fontos volt, hogy sok győzelemmel érkezzek meg a Tourra. Ezekből lehetett erőt meríteni, és ezek miatt voltam én a legnagyobb esélyes. Szerencsére ilyen jellegű nyomás nem lesz rajtam jövőre.

Mit gondolsz, lehetséges egy évben megnyerni a Girot és a Tourt?

Az olasz kör taktikailag rettenően nehéz. Ha a Touron életed formájában indulsz, jó eséllyel meg is nyered. A Giron ez nincs így. Emlékeztek a Tirrenóra? Én voltam a legerősebb, mégis Vincenzo győzött. Egy évben szinte lehetetlen mindkettőt megnyerni. Ha a Tour de France a fő versenyed, a Giron maximum fő segítő lehetsz. Márpedig egy bajnoktól a szurkolók elvárják azt, hogy a győzelemért küzdjön…

A napokban Brian Cookson személyében, új elnöke lett az UCI-nak. Mit vársz tőle?

Talán azt, hogy próbálja megváltoztatni az emberek gondolkodását. Ha manapság azt mondja valaki, hogy országúti kerékpár… a többség reakciója így szól: az összes doppingol. Pedig ez nincs így. Abban is jó lenne előre lépni, hogy párhuzamosan ne rendezzenek két World Tour versenyt.

A napokban jártál Maserben a SIDI kerékpáros cipőket gyártó cég központjában, és ellátogattál a Pinarello főhadiszállására is. Áruld el nekünk, hány kerékpárod van otthon?

Kettő. Az egyikkel edzem, a másikat az egyszerű hétköznapokban használom. Az a kerékpár, amivel nyerni tudtam a Mont Ventoux-n, sajnos már nincs meg. Ellopták egy kiállításon. 

chris_1.jpg"A Tour megnyerése nem változtatta meg. Chris ugyanaz a rendes, normális srác maradt, aki volt. És még mindig képes tovább fejlődni" (Fausto Pinarello, a Pinarello cég ügyvezető igazgatója)

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr35548163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása