Elia Viviani, a Cannondale sprintere. Két aranyérmet szerzett a vasárnap Apeldoornban véget ért pályakerékpáros Európa-bajnokságon. A 24 éves olasz versenyző idén az országúton is remekelt. A Giron háromszor volt dobogós, de szakaszt nem nyert. Több között Mark Cavendish miatt. Viviani a La Gazzetta dello Sport vasárnapi számában a jövő évi feladatairól, és a Sagannal való kapcsolatáról is mesélt.

Il-Giro-d-Italia-di-Elia-Viviani_h_partb.jpg

„Azt el kell ismernem, hogy nem szereztem sok győzelmet 2013-ban. Jól is jött az év végére ez a két arany (a pontversenyt és a madisont nyert meg az eb-n).  A versenyeket illetően most inkább a minőségre, és nem a mennyiségre mentem rá. Az UCI rangosrban viszont a 7. legjobb olasz lettem, szóval látszik a fejlődés” – kezdte az interjút Elia Viviani.

„Az első győzelmemre a Dauphine-ig kellett várni. Kicsit úgy éreztem magam, mint egy előretolt csatár, akitől mindenki gólokat vár, de nem képes betalálni. Aztán júniusban összejött a szakaszgyőzelem, majd jött a Giro. Négyszer zártam a Top 5-ben, ami nem rossz. De Nápolyt nagyon sajnálom. Ott volt a lehetőség, hogy az első szakasz után felvegyem a rózsaszín trikót. Esélyem lett volna legyőzni Cavendisht, de egy pillanatra kihagyott a figyelem, és már végem volt… mekkora esélyt szalasztottam el” - mondta a Cannondale sprintere, akinek a barátnője Elena Cecchini, szintén kiváló kerékpáros.

„Tavaly kicsit változtattam a felkészülésemen. Lemondtam minden pályakerékpáros versenyt és csak edzettem. Elég régen fordult velem az elő, hogy télen 3 hónapot egyhuzamban otthon legyek. Meg egyébként is sokat kivett belőlem a 2012-es év. Ott volt az Olimpia, ahol nem sikerült érmet nyernem. A londoni kudarc, kicsit összetört. Legalább annyira bánt, mint a GP Plouay vagy a Vattenfall Cyclassics. A Gent-Wevelgemmel kapcsolatban viszont nincsenek rossz emlékeim. Ott Saganért dolgoztam. Bár, ha egynapost kell mondani, akkor talán az fekszik nekem a legjobban”.

BW74JOSIIAA7qO1.jpg large.jpg

Érdekes kérdés, Viviani milyen kapcsolatot ápol Sagannal. Hasonló típusú kerékpárosok, így a 2014-es versenynaptár összeállításánál egymás igényeit is figyelembe kell venniük. Bár az egyértelmű, hogy inkább az olasz fog alkalmazkodni.

„Az idei évben nem volt semmi gond köztünk. Ő a Tourra figyelt, én a Girora. Peter bombaformában ment az összes tavaszi egynaposon, ahol elindult, esélyes volt. Nekem talán csak a Gent-Wevelgemen lett volna sanszom. A Sanremoval sem lesz már probléma. Így, hogy változott az útvonal, nekem semmi esélyem nincs”.

Bár még csak október közepe van, Elia fejében már kezd körvonalazódni a 2014-es program. Ami biztos, a jövő évben már nem számíthat egyik személyi edzőjére Paolo Slongora, aki elment az Astanához.

„Ezt nagyon sajnálom, nem is tudom mi lesz nélküle. Régen ismerem, 2008 óta dolgoztunk együtt. A következő szezon? Először is megvárom, hogy mi lesz a csapatommal. Aztán leülünk Roberto Amadioval és beszélgetünk egy nagyot. Elmondom mit szeretnék, aztán ezt összevetjük Sagan terveivel. Az egynaposokon nyilván ő lesz a vezér. Szeretnék menni a pályakerékpáros vb-re, mert a pontversenyben nagyon jó lenne megszerezni az aranyat. A nagy álom pedig a Giro. Ott kellene végre szakaszt nyernem”.

  • Az emlékezetes nápolyi befutó. Viviani Cavendish ellen (1.29-től):

 

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr685590597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vuella 2014.05.04. 16:00:12

Gergő! Szted Kittel nagyobb falat lesz Vivianinak?

MarceloMoreno 2014.05.04. 17:19:22

@vuella: Kittel,Cav,Greipel,Sagan,Viviani... ha csúcsformában vannak akkor nüanszok döntenek, bár most Kittelnek legjobb a sebessége.. :) Cavnak meg a vonata :)
És én is kíváncsi lennék Gergő a véleményedre!! :)

BG86 2014.05.04. 18:39:02

@MarceloMoreno:
Sziasztok!
Dávid jól írta az elemzésben: Kitellel kapcsolatban nem az a kérdés mennyire gyors(mert nagyon) hanem h eljut-e odáig/a jó pozícióig. Az tény, Viviani csapat nélkül is képes ütős sprintre. Az 1. szakasz után okosabbak leszünk.
süti beállítások módosítása