Tizennyolc szakaszgyőzelem, ponttrikó a Giro d’Italián, és első hely összetettben a katari körversenyen. A számok alapján nem volt rossz éve Mark Cavendishnek. A Touron viszont mintha kissé háttérbe szorult volna, a nála 3 évvel fiatalabb Marcel Kittel mögött. Cav nem aggódik német ellenfele miatt. Sőt. Arra készül, hogy újra ő legyen a világ legjobb sprintere. A 2014-es idényben mégsem ez lesz a 28 éves brit versenyző legfőbb célja: szeretné felvenni a sárga trikót a Tour de France Yorkshire-i szakaszán.  

Mark-Cavendish-008.jpgGiro+Tour = 7 győzelem. Cavnak nem volt rossz éve

Kittel erős. Nem csak szerencsés éve volt, tényleg nagyon jó” – mondja egyik legnagyobb ellenfeléről Cavendish. A brit sprinter, aki „csak” 2 etapot nyert a legutóbbi Touron. Ez a 2007-es bemutatkozása óta a legkevesebb. „Nem izgulok. Az ő korában nekem 5 győzelmem volt a Tour de France-on”. Valóban, Cav 2010-ben 5 etapot nyert, köztük a rangos párizsi befutót. „Voltak gondjaim év közben, néha a helyemet sem éreztem biztosnak, de nyugodt vagyok. Nagyon motivál, hogy újra az egyik legjobb legyek.” Öt szakasz a Giron, kettő a Touron, brit bajnoki cím és első hely a pontversenyben az olasz körversenyen. Ez Cavendish szerint egy igencsak jó év volt. „Két háromhetesen indultam: nyertem 7 szakaszt, és hazavihettem egy ponttrikót. Igen, ez szerintem is kiváló teljesítmény.” És milyen lesz a 2014-es szezon? „Látni kell, hogy aki jól ment a Giron, nem tudja a maximumot hozni a Touron. Az a verseny kikészít. Az időjárás, az útvonal, minden… Nem szeretek feladni egy háromheteset. De lehet, hogy akkor járok majd a legjobban, ha idő előtt abbahagyom a következő Girot. Csak így lehet esélyem a sárga trikóra”. A sárga trikó. Cav legnagyobb célja jövőre. „Szeretnék egy jó Tourt összehozni. De nem titkolom, az első Yorkshire-i szakasz érdekel igazán. Ott kell nyernem, hogy meglehessen a sárga trikó.” Cav nem véletlenül ennyire motivált. Július 5-én ugyanis édesanyja házától pár méterre lesz a befutó… ezért szeretné nagyon azt győzelmet.

cavvv.jpgCav vs Kittel a 2013-as Touron

De mi lesz a legutóbbi francia körön remeklő ellenfelekkel? „Talán a HTC óta nem láttam annyira jól szervezett sprinterekre építő csapatot, mint a Lottót. Már csak Greipel miatt is, őket kell majd legyőznünk.” Ez pedig nem lehetetlen, hisz az Omegát sikerült kiválóan megerősíteni. „Megszereztük Renshawt. Róla tudjuk, hogy a világ legjobb felvezető embere. Aztán itt van Petacchi, aki szerintem már a Brit körön bizonyított. Fantasztikus velük együtt dolgozni. És még Steegmans illetve Trentin is nálunk teker. Szerintem ez egy kiváló sor.” Szóval minden rendben? „Nyugodtan készülök. Motivál, hogy ismét a legjobb legyek. És ne felejtsük el: egy sprinter vonatot összehozni, messze nem annyi idő, mint egy összetett szempontjából is esélyes csapatot. A Skynál erre nem volt idő, nálunk van”. Minden szépnek és jónak tűnik. Mi azért még megjegyeznénk, hogy Rigoberto Uran személyében egy igazi háromhetes menő is csatlakozott az Omegához.

Talán mégsem lesz annyira egyszerű összehozni egy olyan (9 fős) csapatot, mondjuk a Girora, ahol Cav és Uran hasonló mértékű támogatást kap... 

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr85720145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása