Egy kicsit eltűnt a szemünk elől. Vagy talán nem is annyira kicsit. Pedig kétszeres Giro d’Italia győztes, szóval érdemes (lenne) rá odafigyelni. Már csak azért is, mert általában mindenről megvan – az igencsak extrém – véleménye. Jön Paolo Savoldelli évértékelésének harmadik, utolsó része.

236760_655257_savolf261_11801592_medium.jpg_630.jpg

2005-ben amikor a Discovery versenyzőjeként Giro nyertél, a Touron már Armstrongot segítetted. Ennek fényében mit gondolsz, Nibali mennyit nyert a nem titkoltan az olasz körversenyre készülő Scarponi megszerzésével?

Kezdjük azzal, hogy abban az évben nagyon fáradtan érkeztem a Tourra. Akkor a Discoveryben legalább 3-4 csapattársam jobban segítette Armstrongot, mint én. Ha csak arra a háromhetesre készültem volna, jobban teljesítek. De mivel olasz vagyok, számomra a Giro megnyerése volt a legfontosabb. Azt gondolom Scarponi fontosabb ember lesz, mint amilyen én voltam Lance-nek. Ilyen szempontból nézve a dolgokat, Scarponi kihagyhatná a Giro d’Italiát. Michele amúgy sem szeret hőségben tekerni. Jó segítő, fontos ember Nibali csapatában. De a tökéletes Tour érdekében, csak egy háromhetesen kellene indulnia.

Aru nem elég garancia az Astana számára?

Nagy tehetség, de ne helyezzük rá feleslegesen nyomást. Övé a jövő, de a csapat tavaly már nyert Girot. Most az Astanánál mindenki a Tourra figyel. Amikor én a Discovery-vel meg nyertem a rózsaszín trikót, gyakorlatilag egyedül voltam. Nem kaptam magam mellé segítőket, mert a legjobbak Franciaországba mentek. Arut láttam májusban a Tre Cime di Lavaredo-s szakasz előtt. Nem volt jó állapotban, elég betegnek tűnt. Aztán összeszedte magát, és nagyot ment a szakaszon. Ez is a klasszisát mutatja. Nem tudom idén képes lesz-e Girot nyerni, de megvan benne a lehetőség.

Térjünk vissza egy kicsit a Tour de France-ra. Contadorhoz mit szólsz?

Nem a valódi Albertot láthattuk. Főleg pszichikailag került új helyzetbe, hisz nem szokott ahhoz hozzá, hogy van nála egy sokkal erősebb ember. Folyamatosan ő vette át az akciókat, nem tudott kezdeményezni. Szinte kivétel nélkül Froome mögött ment. Egy idő után rájött arra, hogy nem képes válaszolni a támadásokra. Számára is világos lett: ennél többre nem képes.

Szerinted mi történt vele?

Ahogy hallom, sok minden megváltozott a magánéletében. Mindig is nagyon kötődött a családjához, erre elköltözött Svájcba. Aztán az is közrejátszott a gyengébb teljesítményében, hogy „segített” Riisnek szponzort keresni…

Vagyis Tinkovnak igaza volt?

Végül is igen, de ez az egész nem Alberto hibája. Beszéltem valakivel, aki nagyon jól ismeri őt. Azt az információt kaptam, hogy a szponzorok miatt gyakorlatilag kötelezték a sok utazásra. Így pedig esélye sem lehetett nyugodt munkát végezni.

Láthatjuk még valaha az igazi Contadort?

Sok van még benne. Bár azt a domináns versenyzőt, akit megszokhattunk, nehéz lesz viszont látni. Már tavaly is csak épp, hogy megnyerte a Vueltát. Az a Contador, akire én emlékszem, 85%-os formában is nyerte a versenyeket. Az eltiltás és két ilyen zaklatott év után, ő már nem lesz a korábbi önmaga…

  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://esbringa.blog.hu/api/trackback/id/tr185735278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása